دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
سید حسین مومنی

حوزه/ استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه تعظیم و تکریم امامزادگان منش همیشگی مردم قم بوده است، گفت: وقتی اهالی قم متوجه شدند که فرزند امام جواد(ع)، حضرت موسی مبرقع(ع) رحلت کرده‌اند، بسیار تکریم کردند و ایشان را به صورت شایسته‌ای تشییع و خاکسپاری کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین مومنی امشب در در مراسم طرح ملی قرائت زیارت امین الله که در آستان مقدس حضرت موسی مبرقع(ع) فرزند بلافصل امام جواد(ع) برگزار شد، گفت: زمانی که انسان، عبد خدای متعال شود قرب الهی پیدا می‌کند و نزد پروردگار متعال از اجر و پاداش برخوردار می‌شود.

وی بیان کرد: اگر می‌خواهیم سیر الی الله پیدا کنیم و مقبول و وجیه عند الله بشویم، ائمه معصومین شرط در تحقق این وجاهت هستند؛طبق روایات اگر امام معصوم(ع) از ما راضی شود، خدای متعال نیز از ما راضی می‌شود.

استاد حوزه علمیه قم عنوان کرد: اگر امامزادگانی همچون حضرت معصومه(س)، حضرت موسی مبرقع(ع) و... به جایگاه و منزلت ویژه‌ای رسیده‌اند، همه به‌واسطه بندگی خدای متعال است و این بندگی به امامزادگان رتبه داده است؛ در زیارتنامه حضرت عباس(ع) و حضرت علی اکبر(ع) نیز تصریح به عبد بودن این حضرات شده است.

وی مطرح کرد: امام صادق علیه‌السلام می‌فرمایند کلمه عبد یک کلمه است اما مشتمل بر سه حرف (ع ب د) است؛ مراد از «ع» علم انسان به ذات اقدس الهی، «ب» از بین برد فاصله‌ بین خود و خدای متعال و «د» نزدیک شدن انسان به خداوند منان است.

سخنران حرم مطهر حضرت موسی مبرقع(ع) گفت: هرچیزی که بین ما و خدا بخواهد فاصله بیاندازد، باید از زندگی حذف شود؛ واسطه‌ انسان با خالق هستی نماز است و در زندگی‌ها نباید نماز کمرنگ شود چراکه اگر نماز در زندگی مردم کم رنگ شود، مشکلات و آسیب‌ها به‌وجود می‌آید.

وی ادامه داد: اقامه نماز اول وقت، انجام واجبات و ترک محرمات، نگه‌داشتن احترام والدین و توجه و رفتن زیر سایه ولایت و امامت از مهمترین اسباب قرب الهی است.

این سخنران مذهبی با تاکید بر اینکه تعظیم و تکریم امامزادگان منش و سیرت مردم قم بوده و است، خاطر نشان کرد: وقتی اهالی قم متوجه شدند که فرزند امام جواد(ع)، حضرت موسی مبرقع(ع) رحلت کرده‌اند، بسیار تکریم کردند و ایشان را به صورت شایسته‌ای تشییع و خاکسپاری کردند و ما امروز در این بارگاه ملکوتی شاهد زحمات و تلاش‌های مردم و خادمان این آستان مقدس هستیم.

اجرای سرود «امام رضا علیه‌السلام» توسط گروه ناشنوایان دستان فرشته‌ها، مرثیه‌سرایی «مجتبی خرسندی» و قرائت زیارت امین الله توسط «سید علی حسینی نژاد» و رونمایی و استقبال از پرچم گنبد نورانی حرم مطهر حضرت علی بن موسی الرضا(ع) از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha