جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 10, 2024
ی

حوزه / نماینده ولی فقیه کاشان از مسجد و مجموعه فرهنگی تربیتی المهدی طاهرآباد بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی عصر امروز از مسجد و مجموعه فرهنگی تربیتی المهدی طاهرآباد بازدید کرد.

حجت الاسلام سیدرضاعابدیان خراسانی امام جماعت مسجد و مجموعه المهدی طاهرآباد با ارائه توضیحاتی گفت: این مسجد حدود ۵۰ سال پیش در سال ۱۳۵۳ توسط مرحوم حاج محمد طالبیان پایه گذاری شد و چون در محله خوب و سرسبز باغات طاهرآباد واقع شده معروف است به مسجد المهدی باغات و اهالی باغ بالا نیز به آن می گویند.

وی با بیان اینکه رویکرد ما رویکرد مسجد در تراز انقلاب است و معتقدیم مسجد باید در سه جنبه عبادی، علمی و اجتماعی فعالیت داشته باشد، اظهار کرد: در راستای بُعد عبادی نماز جماعت سه وعده در مسجد اقامه می شود، اما در بُعد علمی سه شب در هفته برای مردم کلاس درس برقرار است و یک شب درس عرفان در نماز، شبی دیگر درس انسان شناسی و چهارشنبه ها نیز درس اخلاق بر مبنای کتاب معراج السعاده مرحوم نراقی؛ در تمام این سه شب از صحیفه سجادیه و نهج البلاغه و قرآن و روایات نیز استفاده می شود.

معاون تهذیب و تربیت مدرسه علمیه المهدی(عج) آران و بیدگل با بیان اینکه در بُعد اجتماعی با توجه به عدم دسترسی مردم به فروشگاه مواد غذایی، مسجد مغازه ای به نام فروشگاه موادغذایی المهدی تاسیس کرده و پس از آن نیز به خاطر دور بودن نانوایی و نیاز محل، نانوایی سنگک سنتی را در شهرک المهدی و داخل خود مسجد راه اندازی کرد.

وی در پایان به استقبال مردم از نانوانی سنگکی مسجد اشاره کرد و افزود: به صورت ماهانه یا فصلی بن خرید به نیازمندان محل داده می شود و در همین یکی دو شب اخیر مبلغ ۸۰ میلیون ریال بن خرید بین نیازمندان تقسیم شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha