شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام جمعه کاکی

حوزه/ امام جمعه بخش کاکی با بیان اینکه گسترش فرهنگ کتابخوانی و مطالعه مفید برای رشد جامعه ضرورت دارد گفت: سند نهضت مطالعه مفید که در سال ۱۳۸۹ تدوین شده و مطالبات و چشم انداز امام خامنه ای عزیز را در حوزه کتاب و کتابخوانی برای افق ۱۴۰۴ ترسیم کرده است، متأسفانه بر زمین مانده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام حسین حسین پور امام جمعه بخش کاکی در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به هفته کتاب و کتابخوانی اظهار داشت: مطالعه مفید سه نیاز بنیادین جامعه به خصوص قشر کودک و نوجوان را که عبارت است از نیاز عاطفی، شناختی و شخصیتی برطرف می کند.

وی با بیان اینکه گسترش فرهنگ کتابخوانی و مطالعه مفید برای رشد جامعه ضرورت دارد افزود: سند نهضت مطالعه مفید که در سال ۱۳۸۹ تدوین شده و مطالبات و چشم انداز امام خامنه ای عزیز را در حوزه کتاب و کتابخوانی برای افق ۱۴۰۴ ترسیم کرده است، متأسفانه بر زمین مانده است؛ بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور مسئول مستقیم اجرای این سند در سطح کشور، نمایندگان عالی دولت هستند.

امام جمعه بخش کاکی بیان داشت: طبق سند مطالعه مفید کشور، اولین هدف خرد در این حوزه، ایجاد حداقل ۸ متر فضای کتابخانه ای به ازای هر ۱۰۰ نفر می باشد که متأسفانه در بخش کاکی محقق نشده است.

حجت الاسلام حسین پور ابراز داشت: طبق مذاکرات و مصوبات شورای فرهنگ عمومی بخش کاکی مطالبه می کنم هر چه سریعتر شهرداری و شورای اسلامی شهر بادوله، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و نهاد کتابخانه‌های عمومی استان نسبت به احداث کتابخانه و فرهنگسرا در این شهر اقدام کنند.

امام جمعه بخش کاکی با اشاره به برخی از مسائل و مشکلات منطقه گفت:با توجه به آغاز فصل کشاورزی و ایجاد تجمعات کارگری و بالا رفتن میزان مصرف ارزاق به ویژه نان و سیلندر گاز، ضمن تشکر از جهاد کشاورزی شهرستان بابت اختصاص سهمیه مضاعف آرد به بخش کاکی، مسئولین نسبت به نظارت بر نانوایی ها و تامین آرد مورد نیاز و تامین سهمیه مازاد سیلندر گاز اقدامات پیشگیرانه انجام دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha