یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کنفرانس حمایت از مردم غزه در آفریقای جنوبی

حوزه/ کنفرانس حمایت از مردم غزه در آفریقای جنوبی با حضور نمایندگانی از مجامع مختلف برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، نمایندگان شورای قضایی مسلمانان آفریقای جنوبی (MJC SA)، بنیاد قدس آفریقای جنوبی، کنگره ملی آفریقا، کنگره پان آفریقایی، یهودیان فلسطین، کمپین همبستگی فلسطین، مساجد، کلیساها، و اتحادیه‌های کارگری مانند فدراسیون اتحادیه‌های کارگری آفریقای جنوبی و کنگره اتحادیه‌های کارگری آفریقای جنوبی با پرپایی کنفرانسی در دفاع از مردم غزه ضمن بیان اینکه ما با خود یهودیان ستیزی نداریم، جنایات رژیم اسرائیل را محکوم کردند.

نماینده شورای قضایی مسلمانان آفریقای جنوبی MJC در این کنفرانس گفت: سازمان‌های مذهبی، جامعه مدنی، احزاب سیاسی و همه گروه‌ها قصد دارند در همبستگی با مردم فلسطین مجموعه‌ای از تظاهرات را آغاز کنند.

او با اعلام اینکه هدف این کمپین بازگرداندن تعادل، صلح و هماهنگی در سرزمین مقدس فلسطین است که فضای مقدس مشترکی برای ادیان ابراهیمی می‌باشد، تصریح کرد: ما معتقدیم که سرزمین خلع ید شده مردم فلسطین، باید به آنها بازگردانده شود و خواستار حق تعیین سرنوشت فلسطینیان در سرزمین مادری خود، از رود تا دریا هستیم.

نماینده MJC ادامه داد: غزه را نمی‌توان از طریق عملیات نظامی نسل کشی، پاکسازی قومی کرد. ما نمی‌توانیم مشابه نکبت اول سال ۱۹۴۸، نکبت دیگری را در سال ۲۰۲۳ در غزه بپذیریم.

او افزود: فلسطینی‌ها این حق مسلم را دارند که در برابر استعمار شهرک‌نشینان و آپارتاید که بنا بر قوانین بین المللی همان جنایت بر ضد بشریت با تمام ابزارهای لازم است، مقاومت کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: ما خواستار حق بازگشت همه آوارگان فلسطینی با غرامت کامل هستیم.

همچنین سراج دسایی قاضی بازنشسته دادگاه عالی کیپ غربی که در این مراسم حضور داشت، گفت: من به طور قاطع و به صراحت اعلام می‌کنم که حمله به مردم فلسطین مبتنی بر قانون نیست لذا باید نظم مشروع در کشور برقرار شود.

وی با تأکید بر اینکه با این وضعیت، اجرای راه حل دو دولتی بسیار دشوار است و به نظر می رسد مرده به دنیا آمده است زیرا از زمان آغاز به کار، هیچ ثمری نداشته است خاطرنشان کرد: در نهایت این تصمیم ما نیست، بلکه تصمیم مردم فلسطین است.

او ادامه داد: آنچه ما از آن قویاً دفاع می‌کنیم، برخورداری همه مردم فلسطین از حقوق کامل خود و بازگشت آوارگان است به گونه ای که مردم بتوانند بدون اینکه شهرک نشینان استعماری مزاحم آنها باشند، زندگی خود را از سر بگیرند.

وی افزود: تهاجم به فلسطین و نوار غزه، نه تنها نقض قوانین بین‌المللی، بلکه نقض اساسی عفت عمومی است.

این قاضی بازنشسته در مورد حقوق بین الملل اظهار داشت: اکنون آقای کریم (کریم خان) دادستان ارشد حقوق کیفری بین المللی است. او یک رسوایی کامل برای قانون است، زیرا وی برای محاکمه ولادیمیر پوتین عجله کرد، اما در برابر یک نسل کشی آشکار سکوت کرده است.

برگزاری کنفرانس حمایت از مردم غزه در آفریقای جنوبی

برگزاری کنفرانس حمایت از مردم غزه در آفریقای جنوبی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha