شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
افتتاح  نمایش  نقشه مشهد قدیم قبل از اسلام

حوزه / اولین نمایش عمومی نقشه‌های قدیم مشهد از دوران قبل از اسلام به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی و مشارکت کارخانه نوآوری مشهد در بخش گالری کتابخانه مرکزی امام خمینی (ره) در مشهد افتتاح گردید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام علی اکبر سبزیان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی امروز در مراسم افتتاحیه نمایش عمومی نقشه‌های قدیمی مشهد از دوران قبل از اسلام که در محل کتابخانه امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار داشت: این کتابخانه بزرگترین کتابخانه عمومی کشور است و در حال حاضر بیش از ۴۰ خدمت نوین در حوزه‌های مختلف ارائه می‌کند.

وی افزود: خراسان رضوی از لحاظ تعداد کتابخانه‌های سیار رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده، زیرا هر یک از کتابخانه‌های سیار نقش ۵ کتابخانه مستقر را در راستای ارائه خدمات کتابخانه‌ای به عموم مردم ایفا می‌کند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، با بیان اینکه دوره‌های آموزشی متنوعی در کتابخانه‌های عمومی استان در حال برگزاری است، از اختصاص ۱۰۰ فضای کار اشتراکی در حوزه کسب و کارهای کوچک در کتابخانه مرکزی امام خمینی(ره) در مشهد خبر داد.

در ادامه سیدرحمان میرزائیان مدیرکل خلاقیت و نوآوری شهری شهرداری مشهد با اشاره به تصویرنگاری نقشه شهرستان مشهد، اظهار کرد: با توجه به اسناد تاریخی و مدارک مختلف موجود، افرادی در قالب یک تیم در پژوهشکده ثامن به تصویرنگاری مکان و نقشه شهرستان مشهد پرداخته‌اند.

وی از توسعه این تصویرنگاری و انتشار آن در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: این نقشه‌ها مربوط به دوران قبل از اسلام تا به امروز است، در واقع نقشه‌های موجود در اعصار و موضوعات مختلف تهیه شده‌اند.

میرزائیان اظهار کرد: در این نقشه‌ها شاهد تحولات شهر در روند پیشرفت و توسعه شهر و حرم مطهر رضوی هستید، همچنین می‌توانید نمونه‌هایی از تحقیقات مردم شناسی را نیز در این تصاویر مشاهده کنید.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha