یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تبریز

حوزه/یکی از ائمه جمعه استان زنجان با بیان اینکه طلاب و روحانیون باید در فعالیت‌های فرهنگی نقش آفرین باشند، گفت: نهادهای اعزام کننده مبلغ به مناطق روستایی و شهری باید اهتمام جدی داشته باشند، چرا که بسیاری از مساجد بخش خالی از امام جماعت است و همین امر موجب بسیاری از مشکلات در جامعه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از زنجان، حجت الاسلام حکیمی‌فر امام جمعه بخش انگوران شهردندی در جلسه طلاب و فضلای بخش انگوران که در محل دفتر امام جمعه برگزار شد، با تأکید بر نقش روحانیت عامل و مطیع ولایت در طول تاریخ تشیع، اظهار داشت: تأثیر گذاری طلاب در جامعه بی‌بدیل است.

امام جمعه بخش انگوران، با گرامیداشت یاد و نام علمایی همچون شیخ ابوطالب انگورانی و سید رضا موسوی، گفت: مردم سیره علمای صالح را همواره سرلوحه کارهای خود قرار می‌دهند و علمای بزرگ دیگری از این بخش در قسمت‌های مهم کشور حضور دارند و این جای خوشحالیست.

وی تصریح کرد: مردم به گفتار و کردار طلاب همواره نظاره می‌کنند و قول و فعل طلبه‌ها را ملاک خیلی از ارزیابی‌ها می‌دانند.

امام جمعه دندی، خاطرنشان کرد: حضور در نمازهای جمعه و جماعت و بودن در صحنه‌های مهم سیاسی، عبادی، ملی و مذهبی برای طلاب و روحانیون ضروری است.

وی با بیان اینکه طلاب و روحانیون باید در فعالیت‌های فرهنگی نقش آفرین باشند، اظهار کرد: نهادهای اعزام کننده مبلغ به مناطق روستایی و شهری باید اهتمام جدی داشته باشند، چرا که بسیاری از مساجد بخش خالی از امام جماعت است و همین امر موجب بسیاری از مشکلات در جامعه می‌شود.

وی همچنین نقش هیئت امنای مساجد را برای ایجاد بسترهای تبلیغی مهم دانست.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha