یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/گردهمایی طلاب و فضلای استان گلستان

حوزه/ امام جمه گرگان گفت: تهذیب نفس و عقلانیت از ضروریات فعالیت روحانیت است و این شاخصه ها برای اثرگذاری روحانیت و توجه مردم اهمیت دارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله نورمفیدی در جلسه طلاب و فضلای استان گلستانی مقیم حوزه علمیه قم که در مؤسسه فقهی ائمه اطهار (ع) قم برگزار شد، به روایتی از امام موسی کاظم (علیه السلام) اشاره کرد و اظهار داشت: حضرت در این روایت فرمودند: «تَفقَّهُوا فی دِینِ اللّه، فإنَّ الفِقهَ مِفتاحُ البَصیرَةِ ، و تَمامُ العِبادَةِ ، و السَّببُ إلَی المَنازِلِ الرَّفیعَةِ و الرُّتَبِ الجَلیلَةِ فی الدِّینِ و الدنیا ، و فَضلُ الفَقیهِ علَی العابِدِ کَفَضلِ الشَّمسِ علَی الکواکِبِ ، و مَن لم یَتَفَقَّهْ فی دِینِهِ لم یَرضَ اللّه ُ لَهُ عَمَلاً / در دین خدا فقیه و دانا شوید؛ زیرا فقه کلید بصیرت است و مایه کمال عبادت و وسیله رسیدن به مقامات بلند و مراتب عالی دینی و دنیایی. برتری فقیه بر عابد، همچون برتری خورشید است بر ستارگان و هر که در دین خود دانا و فقیه نشود، خداوند هیچ عملی را از او نپسندد».

وی در پاسخ به این سوال که حوزه های علمیه چه نقشی را ایفا می کنند؟، ابراز داشت: نقش حوزه های علمیه، قابل مقایسه با سایر مراکز علمی نیست؛ چراکه نقش حوزه های علمیه، نقش انسان سازی می باشد که نقش انبیاء الهی است.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان خاطرنشان ساخت: «تفقه در دین و فهم دین»، «تهذیب نفس» و «تبلیغ دین» سه وظیفه حوزه های علمیه است.

امام جمه گرگان بیان داشت: تهذیب نفس و عقلانیت از ضروریات فعالیت روحانیت است و این شاخصه ها برای اثرگذاری روحانیت و توجه مردم اهمیت دارد.

عقلانیت از ضروریات فعالیت روحانیت است

آیت الله نورمفیدی با اشاره به روایت «فَإِنَّ النّاسَ لَوْ عَلِمُوا مَحاسِنَ کَلامِنا لاَتَّبَعُونا» اظهار داشت: امروز در مسئله تبلیغ با مشکلاتی در سطح استان مواجه هستیم و مبلغان باید پای کار آمده و ورود جدی داشته باشند.

وی ابراز داشت: امروز پرچم تشیع در این مملکت برافراشته است و حوزه های علمیه نباید فقط ایران را ببینند؛ بلکه باید برای دنیا برنامه داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان در پایان به بخشی از فعالیت در سطح استان اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: ساخت ۲۲ مدرسه برای آموزش و پرورش، ساخت بیمارستان تخصصی سرطان و ... از جمله کارهایی است که از گذشته شروع شده و در حال انجام است.

عقلانیت از ضروریات فعالیت روحانیت است

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر، رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم نیز در این جلسه اظهار داشت: انقلابی بودن به معنای عمل به موقع و تصمیم به موقع است و از اقدام به موقع آیت الله نورمفیدی، نماینده محترم ولی فقیه در استان گلستان در واکنش به سخنان ناصواب گرگیج و عزل او که جای تحسین داشت، کمال تقدیر و تشکر را داریم.

وی ابراز داشت: در داستان فلسطین و غزه هم باید انقلابی عمل کرده و شاهد برنامه های تحلیلی و تبیینی در سطح کشور باشیم؛ چراکه عملیاتی هوشمندانه و مقتدرانه از سوی جنبش حماس صورت گرفته که دوست و دشمن را متحیر نموده و نقشه های عادی سازان ارتباط با اسرائیل را نقش بر آب کرده است.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب خاطرنشان ساخت: هرچه زمان می گذرد، بهتر متوجه می شویم که سخنان رهبر معظم انقلاب در تقویت بنیه نظامی کشور بسیار ضروری و مهم بوده و امروز باید با دست پُر در مقابل زورگویان و استکبار جهانی ایستاد و با گفت و گو نمی توان به جایی رسید.

عقلانیت از ضروریات فعالیت روحانیت است

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر بیان داشت: جمهوری اسلامی ایران به جای دادن ماهی، ماهیگیری را به محور مقاومت در منطقه یاد داده و شاهد ورود قدرتمندانه این محور در داستان اسرائیل و فلسطین هستیم.

وی اظهار داشت: دیروز حماس سلاحی به نام سنگ داشت؛ اما امروز با هدایت فکری جمهوری اسلامی ایران، موشک را روانه سرزمین اشغالی می کند و اسرائیل را مبهوت ساخته است.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب ابراز داشت: استان گلستان، استانی عالم خیز و فرهیخته پرور بوده و بحمدالله گروه های تبلیغی مناسبی در استان گلستان در حال فعالیت هستند که جای تقدیر و تشکر دارد.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر در پایان خاطرنشان ساخت: مجمع نمایندگان طلاب، نهادی جهادی است و نمایندگان طلاب استان گلستان نیز بحمدالله دارای مجاهدت و تلاش های بسیاری می باشند.

عقلانیت از ضروریات فعالیت روحانیت است

حجت الاسلام والمسلمین آخوندی، نماینده طلاب و فضلای گرگان نیز در این جلسه اظهار داشت: مجمع نمایندگان طلاب دارای وظایف سنگینی است و با حکم مستقیم امام راحل ایجاد شده است.

وی با اشاره به اهمیت انقلابی ماندن حوزه، ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب در دیدار نمایندگان طلاب در سال ۱۳۹۴ بیان داشتند: « اگر بخواهیم نظام اسلامی همچنان «اسلامی و انقلابی» بماند باید حوزه‌ی علمیه «انقلابی» بماند؛ زیرا اگر حوزه‌ی علمیه انقلابی نماند، نظام در خطر «انحراف از انقلاب» قرار خواهد گرفت».

نماینده طلاب و فضلای گرگان، مسئله معیشت و درمان را از مشکلات طلاب و فضلا عنوان کرد.

حجت الاسلام والمسلمین آخوندی با اشاره به برخی فعالیت های نمایندگان طلاب و فضلا، بیان داشت: «راهنمایی علمی و تحصیلی برای طلاب و فضلا»، «پیگیری امور تبلیغی و حل مشکلات تبلیغی مبلغان»، «برگزاری اردوی تفریحی و نشاط برای خانواده طلاب»، «برگزاری جلسات نمایندگان طلاب با مسئولان استانی»، «برگزاری جلسات با طلاب و فضلا»، «ارائه خدمات معیشتی در قالب توزیع بسته های معیشتی»، «ارائه بسته های لوازم التحریر» و ... از جمله فعالیت ها بوده است.

وی اظهار داشت: نداشتن مکان ثابت برای طلاب و فضلای استان گلستان از مشکلاتی است که با آن مواجه بوده و مکانی برای تجمع علمی و ... طلاب نداریم و امیدواریم نماینده ولی فقیه در استان گلستان تمهیداتی را برای این مسئله بیندیشند.

عقلانیت از ضروریات فعالیت روحانیت است

همچنین در ابتدای این جلسه حجت الاسلام میردار وطن، رئیس مجمع نمایندگان طلاب استان گلستان نیز ضمن خیرمقدم، از حضور نماینده ولی فقیه در استان گلستان در جمع طلاب و فضلا تقدیر کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha