شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تبریز

حوزه/ امام جمعه شهرستان سلطانیه گفت:مسأله فقط، غزه و اسرائیل نیست بلکه تقابل حق و باطل و ایمان و استکبار است و استکبار در برابر ایمان سیلی محکمی خورده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از زنجان، حجت الاسلام حسینی نسب امام جمعه سلطانیه در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان، با اشاره به اهمیت کنترل زبان و مدارا و نقش اساسی آن در آرامش و تحکیم خانواده و با بیان اینکه شخصیت انسان زیر زبان او نهفته است، اظهار داشت: بد زبانی، درشت خویی و تنش زبانی، فضای زندگی را سرد و زوجین را از همدیگر دور می‌کند.

حجت الاسلام حسینی نسب با اشاره به توقف اموال و دارایی ایران توسط آمریکا در سال ۵۸ و با بیان اینکه اموال بلوکه شده ایران توسط آمریکا بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ میلیارد دلار برآورده می‌شود که برابر با ۲۵ سال بودجه ایران است، گفت: اگر آمریکا دست از غارت و سرقت بردارد و اموال ایران آزاد شود، می‌توان با آنها ۲۵۰۰ بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی احداث کرد، یا ۱۲۵ هزار کیلومتر جاده ساخت و یا ۳۳ سال به هر ایرانی یارانه داد.

وی با بیان اینکه ۲۴۷ سال از استقلال آمریکا از مستعمره انگلیس می‌گذرد و آمریکا در این ۲۴۷ سال از حیات خود، یا مشغول جنگ و جنایت بوده و یا مشغول غارت، یادآور شد: در حدود ۹۳ درصد یعنی ۲۳۰ سال از عمر خود را به‌طور مستقیم و غیر مستقیم درگیر جنگ بوده از جمله جنگ‌های غزه و اوکراین که دو نمونه فعلی آن است که خود نیز علنا اعلام کرده از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کند و حتی بلافاصله بعد از آغاز جنگ غزه، دو ناو جنگی به رژیم غاصب داد چرا که رژیم صهیونیستی بدون حمایت آمریکا قادر به ادامه جنگ نیست.

امام جمعه سلطانیه با تأکید بر اینکه آمریکا همواره حیات خود را در دست اندازی به اموال دیگر کشورها می‌داند، ادامه داد: آمریکا جنگ ایجاد می‌کند و سلاح می‌فروشد و درآمدزایی می‌کند، به‌طوری که با آغاز جنگ اوکراین و روسیه و فروش سلاح به اوکراین توسط آمریکا، فروش سلاح در آمریکا ۲۵ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه مسأله فقط، غزه و اسرائیل نیست بلکه تقابل حق و باطل و ایمان و استکبار است، گفت: استکبار در برابر ایمان سیلی محکمی خورده است.

امام جمعه سلطانیه، با اشاره به دو هدف جبهه مقاومت در عملیات الاقصی که به آنها دست یافت، اظهار کرد: با عملیات طوفان الاقصی افسانه بازدارندگی اسرائیل شکست و غاصبی که می‌خواست جنگ را به خارج از سرزمین‌های اشغالی ببرد، در داخل گرفتار جنگ طوفانی شد و از طرفی نشان داد عملیات طوفان الاقصی، فلسطینی است و ایران و لبنان هیچ نقشی در آن نداشته و ندارند و این را علاوه بر مسئولان ایران و لبنان و فلسطین، دشمن صهیونیست نیز اعتراف کرده، البته نقش نداشتن ایران و لبنان نه از روی ترس بلکه نشانگر قدرت فلسطین در برابر دشمنان است.

وی با بیان اینکه طوفان الاقصی بر مبانی الهی و عاشورایی شکل گرفت، ادامه داد: مبنای الهی آن وعده نصرت الهی است که فرمود هر کس خدا را یاری کند، خدا نیز او را یاری می‌کند و مبنای عاشورایی آن نرفتن زیر بار ذلت است که فرمود: هیهات من الذله.

حجت الاسلام حسینی نسب، با گرامیداشت سالروز شهادت شهید حسن تهرانی مقدم که ۲۱ آبان سال ۹۰ بر اثر انفجار به شهادت رسید، با بیان اینکه مقام معظم رهبری می‌فرماید هر قولی حاج حسن آقا به ما داد به آن وفا کرد، یادآور شد: شهید طهرانی مقدم، شهید جهاد خودکفایی و پدر موشکی ایران است که آرزویش محو رژیم صهیونیستی بود.

وی به روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه اشاره کرد و با بیان اینکه قطعا علم باید در خدمت صلح و بشریت باشد، اما قدرت‌های جهانی و جبهه استکبار از علم برای جنایت استفاده می‌کند و نمونه آن جنایات آمریکا در غزه و یا خود رژیم صهیونیستی است که دارنده کلاهک هسته‌ای است، خاطرنشان کرد: ما به سوءاستفاده از دانش مانند آنچه در غرب وجود دارد، باور نداریم و لذا در فتوای مقام معظم رهبری کاربرد سلاح هسته‌ای و سلاح‌های کشتار دسته جمعی حرام است.

امام جمعه سلطانیه با اشاره به روز بزرگداشت علامه طباطبائی و روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار، به اهمیت کتاب و کتابخوانی پرداخت و یادآور شد: کتاب و کتابخوانی سه نیاز عاطفی، شناختی و شخصیتی انسان را بر آورده می‌کند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha