پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
تصاویر/ اقامه نماز جمعه شهرستان چهاربرج

حوزه/ حجت الاسلام جلالی با اشاره به لزوم بستن راه صادرات نفت و ارزاق به سرزمین‌های اشغالی توسط دولت‌های اسلامی، گفت: اگر چه با طوفان‌الاقصی حیثیتی از ستون نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی باقی نماند، اما حالا هدف مقاومت ستون اقتصادی اشغالگران است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت‌الاسلام‌ اصغر جلالی امروز در خطبه‌های نمازجمعه این هفته چهاربرج که در مسجد جامع این شهر برگزار شد، با اشاره به روز کتاب و کتاب‌خوانی، اظهار داشت: از مواردی که ما را در ایجاد فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی یاری می‌کند، ایجاد رغبت و عادت به مطالعه و کتاب‌خوانی در کودکان و نوجوانان است و تلاش برای ایجاد عادت به مطالعه باید از اولویت‌های مهم کارگزاران فرهنگی باشد که با کودکان و نوجوانان سروکار دارند.

وی با بیان اینکه متأسفانه برخی والدین و مربیان تصور می‌کنند عادت به مطالعه، ذاتی و وراثتی است، گفت: بر خلاف این تفکر عادت به مطالعه، اکتسابی بوده و همان‌طور که کودکی، خواندن و نوشتن را یاد می‌گیرد، می‌تواند مطالعه را هم بیاموزد و لذا باید روش مطالعه را به او آموخت و او را به خواندن عادت داد.

امام جمعه چهاربرج از کتاب به‌عنوان برآورنده سه نیاز بنیادی کودکان و نوجوانان نام برد و افزود: اگر کتاب‌خوانی در خانه و مدرسه و محیط‌های فرهنگی به‌درستی و به صورتی زنده و پرشور تبلیغ و ترویج شود، سه نیاز بنیادی عاطفی، شناختی و شخصیتی کودکان و نوجوانان را برآورده می‌سازد.

وی از پرورش عاطفی و برقراری رابطه احساسی به‌عنوان اولین نیاز روحی روانی بشر نام برد و ادامه داد: پاسخ به نیاز دوست‌داشتن و دوست داشته شدن، نیاز به شادی، نشاط، تحرک و امید، شناخت دردها و راه غلبه بر ناامیدی‌ها که سبب سامان‌بخشیدن به عواطف کودکان می‌شود، می‌تواند مقداری با مطالعه فراهم شود.

حجت الاسلام جلالی با بیان اینکه کتاب و کتاب‌خوانی شاهراهی برای دستیابی به استقلال فردی و هویت‌یابی، در عین هموارکردن راه جامعه‌پذیری و تفکر اجتماعی، یعنی تلاش برای تحقق آزادی فردی و حقوق شهروندی و مدنی است، تصریح کرد: در بعد شخصیتی نیز علاقه به کتاب و کتاب‌خوانی، باید از کودکی و نوجوانی پدید آورد و کتاب‌خواندن را در خانواده ترویج کرد.

امام‌جمعه چهاربرج در ادامه با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و مقاومت مردم مظلوم فلسطین و غزه، اظهار کرد: غزه به خط مقدم و نماد جبهه مقاومت تبدیل شده و این موضوع در سخنان دبیرکل حکیم و شجاع حزب‌الله نیز مورد توجه و تأکید قرار گرفته شد، البته توان مقاومت گسترده‌تر از حد تصور دشمن است و صرفاً در حد بازدارندگی نیست.

وی گفت: بازخوانی حماسه‌آفرینی‌های حزب‌الله لبنان در جنگ ۳۳روزه، به‌وضوح نشان می‌دهد قدرت میدانی، اطلاعاتی و رصدگری مقاومت منحصربه‌فرد و برهم‌زننده تعادل و محاسبات دشمن است.

حجت الاسلام جلالی با بیان اینکه خطوط قرمز جبهه مقاومت یعنی پایان جنگ و دیگری پیروزی حماس در غزه در سخنرانی دبیرکل حزب‌الله لبنان به صورتی آشکار مطرح شد، یادآور شد: جبهه مقاومت هرگز مشت خود را برای دشمن صهیونیستی باز نمی‌کند و راه کنش‌های میدانی و محیطی خود را به‌صراحت اعلام نمی‌کند که این یکی از قواعد اصلی نبرد است.

وی تصریح کرد: جبهه مقاومت یقین دارد که فلسطین و نوار غزه، پیروز این معادله قلمداد می‌شوند و در این موضوع کمترین شبهه‌ای وجود ندارد، در حال حاضر شاهد جنگ اراده‌ها علیه صهیونیسم هستیم و راهبرد مقاومت، سردکردن جنگ و تثبیت موفقیتش است و فراتر از آنچه را که می‌خواست به دست آورد.

امام‌جمعه چهاربرج با اشاره به فشار بر آمریکا به‌عنوان اتاق طراحی و فرماندهی صهیونیست‌ها با محوریت مقاومت سوریه، عراق و یمن، تصریح کرد: بیدارسازی امت اسلامی و مردم غرب از دیگر راهبردهای جبهه مقاومت در جنگ غزه بوده است.

حجت الاسلام جلالی به راهبرد اتاق عملیات مشترک مقاومت در مرحله جدید عملیات طوفان الاقصی اشاره کرد و گفت: اگر چه با طوفان‌الاقصی حیثیتی از ستون نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی باقی نماند، اما حالا هدف مقاومت ستون اقتصادی اشغالگران است.

وی با اشاره به بستن راه صدور نفت و ارزاق به سرزمین‌های اشغالی توسط دولت‌های اسلامی، تصریح کرد: بر اساس تحلیل‌ها روزهای سخت و دشوار اما سرشار از پیروزی در راه است.

انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha