دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
نشست هم اندیشی اساتید باموضوع "دانشگاه، امید آفرینی و مسئولیت اجتماعی"

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با اشاره به نقش دانشگاهیان در امیدآفرینی جامعه، خاطرنشان کرد: اساتید، دستاوردها را در بین دانشجویان بیان کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، نشست اساتید باموضوع "دانشگاه، امید آفرینی و مسئولیت اجتماعی" با حضور حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد.

در این نشست رؤسای دانشگاه های استان خوزستان، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان، اعضای هیأت علمی و اساتید گروه های تحصیلی حضور داشتند و تعدادی از حاضرین درخصوص "نقش اساتید دانشگاه پیرامون انتخابات و ضرورت رقابت حزبی و نه قومیتی، راه حل های افزایش مشارکت مردم، آسیب شناسی اغتشاشات اخیر، چگونگی القای امید از استاد به دانشجو" نکاتی بیان کردند.

"نقش دانشگاه در زمینه امید آفرینی و مسئولیت اجتماعی، ضرورت نظارت بر کیفیت محتوای دروس و خروجی های آن باتوجه به نقش مستقیم آن در امیدآفرینی دانشجو، توجه و استفاده از جایگاه تخصصی دانشگاه در مسائل مختلف" از دیگر مباحثی بود که مورد گفتگو قرار گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان هم با اشاره به حضور یک روز هفته در جمع دانش آموزان یا دانشجویان، گفت: از پیشنهاد اساتید درباره برگزاری مستمر نشست هم اندیشی استقبال می کنم.

وی با اشاره به روایتی از امام کاظم(ع) "وَاللّه ِما اُعْطِیَ مُوْمِنُ قَطَّ خَیْرَ الدُّنْیا وَالآْخِرَةِ، اِلاّ بِحُسْنِ ظَـنِّهِ بِاللّه ِعَزَّوَجَلَّ وَ رَجائِهِ لَهُ وَ حُسْنِ خُلْقِهِ وَالْکَفِّ عَنِ اغْتیاب الْمُؤمِنینَ" افزود: به خدا قسم خیر دنیا و آخرت را به مؤمنی ندهند مگر به سبب حسن ظن وامیدواری او به خدا و خوش اخلاقی اش و خودداری از غیبت مؤمنان.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان ادامه داد: درباره انتخابات، بستر برای رقابت حتما باید فراهم شود؛ رهبر معظم انقلاب تأکید دارند زمینه حضور همه جریان های سیاسی فراهم شود و بنده هم به سهم خودم تلاش خواهم کرد.

امام جمعه اهواز به تفاوت جایگاه دانشگاه در دوران قبل و بعداز انقلاب اسلامی اشاره و بیان کرد: دستاوردهای خود را ببینیم که کجا بودیم و الان در چه موقعیتی قرار داریم و لازم است که برای آینده نیز برنامه ریزی داشته باشیم.

وی تصریح کرد: دشمن سعی می کند دستاوردهای بزرگ دانشگاهیان را به اندازه کاهی جلوه دهد و نقاط ضعف را به اندازه کوه بزرگنمایی کند. او در تلاش است که نا امیدی را تبلیغ کند، لذا اساتید باید امیدآفرینی را ترویج کنند.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان خاطرنشان کرد: دانشگاه برای اینکه به رسالت خود عمل‌ کند باید فرصت حضور در مسائل مختلف را پیدا کند. در استان خوزستان به سهم خودمان آمادگی داریم چالش های موجود را توسط اساتید بررسی، راهکارهای علمی ارائه و از ظرفیت دانشگاه استفاده شود.

امام جمعه اهواز در زمینه اشتغال و مطالبه جوانان از مسئولان، افزود: متأسفانه یکی از چالش‌های موجود در خوزستان بحث اشتغال است و از اساتید می‌خواهیم در این باره راهکار ارائه دهند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد عنوان کرد: در زمینه ایجاد امید در بین اساتید و انتقال آن به دانشجویان نیازمند آگاهی از دستاوردها و پیشرفت ها هستیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha