شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
فراجای قم و المصطفی

حوزه/ رئیس جامعه المصطفی العالمیه از آموختن زبان فارسی بیش از سیصد هزار غیرایرانی طی سالهای اخیر خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی، رئیس جامعه المصطفی العالمیه امروز در دیدار فرمانده فراجای استان قم به معرفی المصطفی و دستاوردهای علمی و آموزشی آن پرداخت و اظهار کرد: جامعه المصطفی به عنوان یک دانشگاه بین‌المللی اسلامی، عضو اتحادیه‌های معتبر دانشگاهی جهان به شمار می‌آید و هم اکنون ده‌ها هزار نفر از ۱۳۰ ملیت مختلف در واحدهای داخل و خارج از کشور المصطفی مشغول به تحصیل هستند.

وی به تشریح رشته‌های آموزشی المصطفی پرداخت و افزود: رشته‌های جامعه المصطفی در سه محور «علوم اسلامی»، «علوم انسانی» و «زبان، ادبیات و فرهنگ‌شناسی» ارائه می‌شود و المصطفی در برخی این عرصه‌ها از مراکز علمی پیشگام به شمار می‌آید.

استاد جامعه المصطفی العالمیه تصریح کرد: مدارک المصطفی از سوی وزارت علوم صادر می‌شود و بخشی از فراگیران به صورت غیرحضوری در دانشگاه مجازی المصطفی تحصیل می‌کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسی یکی از خدمات ارزشمند المصطفی را آموزش زبان فارسی به غیرایرانیان دانست و تصریح کرد: به برکت انقلاب اسلامی و فعالیت جامعه المصطفی بیش از سیصد هزار نفر زبان فارسی را آموخته‌اند که این دستاورد، ظرفیت بسیار خوبی را برای بخش‌های مختلف کشور پدید آورده است.

وی از همراهی و خدمات بسیار خوب نیروی انتظامی با جامعه المصطفی در ادوار مختلف تقدیر و تشکر کرد.

سردار محمدرضا میرحیدری، فرمانده نیروی انتظامی استان قم در این دیدار با تقدیر از خدمات ارزشمند علمی جامعه المصطفی، اظهارکرد: مسئولیت پلیس، تأمین امنیت عمومی در همه شئون برای همه اقشار و اقوام است. مجموعه ارزشمند جامعه المصطفی با توجه به ویژگی خاص بین‌المللی خود طبیعتاً نیازمند نگاهی عمیق‌تر در جهت تأمین امنیت و آرامش فراگیران خود است.

وی با اشاره به رسالت مهم و جهانی جامعه المصطفی، از آمادگی پلیس برای تسهیل بیشتر ارائه خدمات به طلاب غیرایرانی خبر داد و خواستار افزایش‌ همکاری‌ها، به ویژه در عرصه‌های آموزشی و پژوهشی شد. ‌

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha