یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 1119042
۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۴
جمالی

حوزه/رئیس ستاد اقامه نماز استان لرستان گفت: رسیدن به سن تکلیف، یعنی فرد به سنی رسیده است که باید دستورات دینی را انجام دهد و مسئولیت پذیر باشد، این دستورالعمل‌ها و تعالیم دینی برای هدایت انسان‌ها و رسیدن به قرب الهی و کمال می‌باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، حجت الاسلام محمد جواد چراغی رئیس ستاد اقامه نماز استان لرستان امروز در مراسم جشن تکلیف فرزندان کارکنان اداره کل دیوان محاسبات استان لرستان، اظهار داشت: رسیدن به سن تکلیف، یعنی فرد به سنی رسیده است که باید دستورات دینی را انجام دهد و مسئولیت پذیر باشد، این دستورالعمل‌ها و تعالیم دینی برای هدایت انسان‌ها و رسیدن به قرب الهی و کمال می‌باشد.

وی افزود: برای نزدیک شدن به خداوند باید تکالیف واجب را به جا آورد و سعی کنیم با قرائت قرآن، از واجبات دینی بیشتر مطلع شویم.

رئیس ستاد اقامه نماز استان لرستان اضافه کرد: زمانی که فرد به سن تکلیف می‌رسد، خداوند مسیر راهنما و هدایت زندگی را برای وی مشخص می‌کند که از طریق این مسیر بتواند به جایگاه واقعی انسان دست یابد.

مظفر جمالی نژاد مدیر کل دیوان محاسبات استان لرستان هم در این مراسم، گفت: جشن عبادت برنامه‌ای است که آغازگر یک حرکت منسجم برای گام برداشتن در مسیر ارزش‌های دینی و معنوی محسوب می‌شود.

جمالی نژاد، یادآور شد: به تکلیف رسیدن، یک عید به حساب می‌آید، چون از نظر عقلی و جسمی انسان به حدّی می‌رسد که خداوند به او دستور می‌دهد مطیع خواسته‌ها و دستورهای پروردگار باشد.

در پایان این مراسم هدایایی به نوجوانان به سن تکلیف رسیده اهدا شد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha