شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مرتضی مطیعی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین مطیعی با بیان اینکه ایثارگران و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس باید علمداران میدان مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمن باشند، گفت: مسیر دستیابی به الگوی جوان مومن انقلابی مدنظر رهبر معظم انقلاب اسلامی با حضور ایثارگران عزیز تسهیل خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی، نماینده ولی فقیه در استان سمنان، در دیدار با دبیر و اعضای شورای مشاوران وزرا در امور ایثارگران، با تقدیر از اقدامات مبتکرانه رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پیگیری مسائل ایثارگران گفت: امیدواریم اقداماتی نظیر ایجاد شورای مشاوران وزرا در امور ایثارگران به نتایج موثری در حوزه خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران منجر شود.

امام جمعه سمنان با نقل روایتی از اصول کافی افزود: نبی مکرم اسلام (ص) می‌فرماید «فَوْقَ کُلِّ ذِی بِرٍّ بَرٌّ حَتَّی یُقْتَلَ اَلرَّجُلُ فِی سَبِیلِ اَللَّهِ فَإِذَا قُتِلَ فِی سَبِیلِ اَللَّهِ فَلَیْسَ فَوْقَهُ بِرٌّ» بالای نیکی هر نیکوکاری نیکی است تا آنکه انسان در راه خدا کشته شود، و چون در راه خدا کشته شد دیگر بالاتر از آن عملی بهتر نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی در ادامه مقام «یقین» را بالاتر از ایمان عنوان کرد و گفت: شهادت حتی از مقام یقین هم بالاتر است و تثبیت تمام خوبی‌ها با شهادت صورت می‌گیرد.

رئیس شورای سیاستگذاری کنگره ۳۰۰۰ شهید استان سمنان افزود: امروز به حال شهدای عزیزمان غبطه می‌خوریم چراکه آنها پرواز کردند و ما زمین‌گیر شدیم.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه تا وقتی به بهشت نرسیده‌ایم، نمی‌توانیم نسبت به عاقبت امر خود مطمئن باشیم گفت: همه ما تا آن روز در معرض خطر و لغزش هستیم در حالی که شهدا از تمام این لغزشگاه ها به سلامت عبور کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی در بخش دیگری از سخنان خود رسیدگی به امور خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران را وظیفه‌ای همگانی دانست و گفت: آنچه امروز در غزه می‌گذرد یادآور روزهای ملتهب و دشوار هشت سال دفاع مقدس است که ذهن و قلب والدین رزمندگان را با نگرانی و تشویش مواجه می‌کرد.

وی با تاکید بر اینکه خانواده معظم شهدا و جانبازان، ولی نعمتان حقیقی ملت ایران هستند اظهار کرد: آسایش و امنیت امروز کشور مرهون تلاش‌ها و فداکاری‌های رزمندگان اسلام در طول هشت سال دفاع مقدس است که این امر وظیفه ما را سنگین‌تر می‌کند.

امام جمعه سمنان توجه به بیت‌المال و استفاده حداکثری فرصت‌ها برای خدمت به مردم را یک وظیفه ضروری عنوان کرد و گفت: وقت، هزینه‌ و سایر مواردی که به چنین مجموعه‌های اختصاص می‌یابد باید به «خروجی قابل ارائه» منجر شود که این امر رضایت خداوند متعال امام عصر (عج)، رهبر معظم انقلاب و مردم را به دنبال خواهد داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با بیان اینکه مومن برای کار خداپسندانه، منتظر تشکر دیگران نمی‌ماند اظهار کرد: در کنار برنامه‌ریزی برای مسائل و نیازهای مادی ایثارگران، باید به موضوعات فرهنگی نیز توجه کرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان سمنان ادامه داد: متأسفانه در مقطعی نیازهای فرهنگی خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران تحت‌الشعاع مسائل مادی قرار گرفت و خدمات فرهنگی مطلوبی به این عزیزان ارائه نشد که امیدواریم خداوند متعال از سر تقصیرات همه ما بگذرد.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه ایثارگران و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس باید علمداران میدان مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمن باشند گفت: مسیر دستیابی به الگوی جوان مومن انقلابی مدنظر رهبر معظم انقلاب اسلامی با حضور ایثارگران عزیز تسهیل خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی تبیین ارزش‌های هشت سال دفاع مقدس را در شرایط کنونی جامعه ضروری دانست و خاطرنشان کرد: از خداوند متعال می‌خواهیم به ما توفیق حرکت در مسیر نورانی شهدای عظیم الشان انقلاب اسلامی را عطا فرماید.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha