یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر / سومین نشست مسئولان دارالقرآن های مدراس حوزه علمیه قم

حوزه/ مسئول دارالقرآن مدرسه علمیه امراللهی از استفاده شیوه‌های نوین در تلاوت و حفظ قرآن کریم خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام سیدمحمدتقی هاشمی در سومین نشست مسئولان دارالقرآن‌های مدارس حوزه علمیه قم که با موضوع بررسی شیوه‌های استحکام ساختار و اتقان برنامه‌ها در مدرسه علمیه امراللهی برگزار شد، اظهار کرد: مدرسه علمیه امراللهی از پنج سال قبل بحث دارالقرآن را به صورت جدی آغاز کرد.

وی با اشاره به اینکه بحث‌های گوناگونی در این عرصه دنبال می‌شود، مطرح کردش: تلاش کرده‌ایم در برنامه‌های تلاوت قرآن کریم از شیوه‌های نوین استفاده کنیم.

مسئول دارالقرآن مدرسه علمیه امراللهی با بیان اینکه تمام طلاب مدرسه باید در تلاوت قرآن کریم شرکت داشته باشند، عنوان کرد: همچنین تمام تلاوت‌ها ضبط و آرشیو می‌شود که موجب شده است طلاب با آمادگی بیش‌تری در جلسات تلاوت قرآن کریم حاضر شوند.

وی با اشاره به اینکه تفسیر و محتوا نیز از سه سال گذشته آغاز شده است، خاطرنشان کرد: در ترم دوم هرکدام از طلاب در ۱۲ الی ۱۴ جلسه تفسیر قرآن کریم را خواهند گذراند.

حجت الاسلام هاشمی حفظ روزانه قرآن کریم را مدنظر قرارداد و افزود: تمام طلاب پایه ۱،۲ و ۳ مدرسه علمیه امراللهی امروز مشغول حفظ قرآن کریم هستند.

وی اضافه کرد: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته طلبه تا پایه سوم یک دور سوره‌های کاربردی قرآن کریم، قصص قرآن و آیات جهاد قرآن کریم را حفظ شده‌اند.

مسئول دارالقرآن مدرسه علمیه امراللهی با بیان اینکه برای پایه ۳ به بعد نیز بحث نخبگانی را مدنظر قرارداده‌ایم، تصریح کرد: در سال گذشته نیز دوره تربیت مربی قرآنی را در مدرسه علمیه امراللهی برگزار کردیم.

وی با اشاره به اینکه قرآن کریم برای عموم قابل حفظ است، یادآور شد: در بحث محتوایی نیز کارگروه تفسیر و پژوهش در مدرسه علمیه امراللهی برپا شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha