یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر / سومین نشست مسئولان دارالقرآن های مدراس حوزه علمیه قم

حوزه/ سرپرست مدیریت ترویج قرآن کریم و حدیث حوزه علمیه قم گفت: دارالقرآن یک نهاد طلبه محور است و باید مانند هیأت و بسیج مدرسه توسط خود طلبه‌ها اداره شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام سید محسن آزادی در سومین نشست مسئولان دارالقرآن‌های مدارس حوزه علمیه قم که با موضوع بررسی شیوه‌های استحکام ساختار و اتقان برنامه‌ها در مدرسه علمیه امراللهی برگزار شد، اظهار کرد: اتفاقات غزه تلنگری برای نمایان شدن زشتی‌های دشمن و زیبایی‌های اسلام است.

وی با اشاره به اینکه اتفاقات غزه موجب شد تا امروز بسیاری از مردم دنیا به دنبال خرید و تفسیر قرآن کریم باشند، مطرح کرد: افراد بسیاری در دنیا پس از اتفاقات غزه به دنبال خداشناسی هستند.

سرپرست مدیریت ترویج قرآن کریم و حدیث حوزه علمیه قم با بیان اینکه جلوه‌های قرآنی در مدارس علمیه بسیار است، عنوان کرد: نیازمند دارالقرآن‌هایی هستیم که این برکات و جلوه‌ها را مستندسازی و منتشر کند.

وی با اشاره به اینکه این اتفاق در مسیر جهاد تبیین است، خاطرنشان کرد: باید به متن جامعه برسانیم که مدارس علمیه کانون جلوه قرآن و عترت است.

حجت الاسلام آزادی با بیان اینکه محفل یکی از جلوه‌های قرآن است، تصریح کرد: نور قرآن کریم باید از حوزه به دانشگاه‌ها و از دانشگاه‌ها به جامعه بتابد.

وی با اشاره به اینکه دارالقرآن‌ها نقش اساسی در انتشار جلوه‌های قرآنی مدارس دارند، یادآور شد: دارالقرآن یک نهاد طلبه محور است و باید مانند هیئت و بسیج مدرسه توسط خود طلبه‌ها اداره شود.

سرپرست مدیریت ترویج قرآن کریم و حدیث حوزه علمیه قم با بیان اینکه حدیث‌خوانی و اذان‌گویی جزو زیرمجموعه‌های فعالیت دارالقرآن‌ها است، ابراز کرد: در دارالقرآن و عترت فعالیت‌های عترتی و نه صرفا حدیثی خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه ساختار دارالقرآن با شبکه‌سازی و تقسیم مسئولیت‌ها تقویت می‌شود، بیان کرد: برنامه‌ریزی مناسب همیشه از دغدغه به وجود می‌آید.

حجت الاسلام آزادی با بیان اینکه نخستین گام در برنامه‌ریزی، هدف‌گذاری است، اظهار داشت: اگر برای این اهداف به خوبی فکر شود، چینش برنامه تا انتها شکل خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه جامعه مخاطب خود را باید مشخص کنیم، مطرح کرد: توجه به مخاطب ایده‌های بسیاری به ما می‌دهند.

سرپرست مدیریت ترویج قرآن کریم و حدیث حوزه علمیه قم با بیان اینکه همچنین شرایط زمانی و مکانی نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است، عنوان کرد: محافل قرآنی باید هدف محور بوده و به شرایط زمانی جامعه توجه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه بهترین روش ترویج یک برنامه، گفتمان‌سازی است، خاطرنشان کرد: باید برنامه‌های قرآنی دارای عناوین زیبا باشند چراکه عناوین در جذب مخاطب تاثیر بسیاری دارند.

حجت الاسلام آزادی با بیان اینکه باید برنامه‌ها با اطلاع‌رسانی دقیق و کامل باشد، تصریح کرد: همچنین پس از برگزاری برنامه‌ها باید شاهد گزارش نویسی باشیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha