شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 1119389
۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۱
مصحف مشهد رضوی

حوزه کامل ترین نسخه قرآنی قرن اول با عنوان «مصحف مشهد رضوی» در مشهد رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، کامل ترین نسخه قرآنی قرن اول با عنوان «مصحف مشهد رضوی» در محل تالار قدس حرم مطهر امام رضا(ع) با حضور علما، اساتید و تعدادی از محققان حوزه و دانشگاه رونمایی شد.

حجت الاسلام و المسلمین احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی در این مراسم، پژوهش نسبت به آن را کاری فاخر، ارزشمند و ماندگار توصیف کرد و گفت: ما مفتخر هستیم که کتاب و عترت را در کنار هم و در بارگاه قدسی حضرت ثامن الحجج(ع) از این اثر بسیار با ارزش رونمایی می کنیم.

وی به همراهی قرآن و عترت در سفارش رسول گرامی اسلام اشاره و ابراز کرد: اگر یکی از این دو (برای هدایت) کافی بود، پیامبر(ص) ما را در انتخاب یکی از آن دو اختیار می دادند.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان تصریح کرد: امروز نتیجه کنار گذاشتن عترت را در میان کسانی که به قرآن بسنده کرده اند، کاری است که در جهان اسلام دیده می شود و مسلمانان گرفتار چند میلیون صهیونیست شده اند؛ این نتیجه کنار گذاشتن مفسران قرآن است.

حجت الاسلام والمسلمین مروی بر اهتمام جدی نسبت به امور فرهنگی و معرفتی در حرم مطهر رضوی تاکید کرد و گفت: مردم و همه انسان ها باید برای سبک زندگی و آموختن حیات واقعی از امام رضا(ع) درس بگیرند نه اینکه زیارت فقط یک پیوند تاریخی باشد.

وی پیوند عمیق بین امام معصوم(ع) و زائران از طریق کار فرهنگی را از تاکیدات آستان قدس رضوی برشمرد و بر محکم تر، گسترده تر و عمیق تر شدن و تداوم آن تاکید کرد.

کریم نیا، محقق و پژوهشگر این نسخه نیز در این مراسم به توضیح مطالبی درباره این نسخه پرداخت که به همت آستان قدس رضوی و موسسه آل البیت(ع) گردآوری و تحقیق شده است.

انتهای پیام/313/25

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha