جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
کد خبر: 1119412
۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۹
خنداب

حوزه/ مبلغ شهرستان خنداب در نشست کتابخوانی، به نقد و بررسی کتاب حلیة المتقین در کتابخانه عمومی شهرستان میلاجرد پرداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، ظهر امروز به همت معاونت فرهنگی مدرسه علمیه فدک میلاجرد، خانم فاطمه عزیزی از مبلغین شهرستان خنداب به نقد و بررسی کتاب حلیة المتقین در کتابخانه عمومی شهرستان میلاجرد پرداخت.

خانم عزیزی با بیان اینکه در مقدمه کتاب حلیة المتقین مسائل اسلام به چهار دسته اصول دین، فروع دین، اخلاق و آداب تقسیم می‌شود، اظهار داشت: آداب مربوط به نحوه و شیوه کارهای روزمره انسان بخشی از آداب جزء احکام مستحبی، قسمتی جزء اخلاقیات و بخش اعظم آن به نام آداب اسلامی است.

احمدی افزود: بخش آداب در کتاب‌های مختلفی مطرح شده که از جمله آنها کتاب حلیة المتقین مرحوم محمدباقر مجلسی(ره) است که این کتاب را درسال ۱۰۸۱ قمری در سن چهل و چهار سالگی نوشته است.

مبلّغ شهرستان خنداب خاطرنشان کرد: کتاب حلیة المتقین چهارده باب و یک خاتمه دارد که هر بابی دارای فصول متعددی است، به‌طور مثال باب اول آداب جامعه و کفش پوشیدن است و باب دوم آن، آداب زینت زنان و مردان می‌باشد.

وی اظهار کرد: سؤالی که باید به آن توجه داشت این است که آیا احادیث کتاب حلیة المتقین قابل اعتماد است؟ که در پاسخ خوب است بدانیم مرحوم علامه در مرحله نخست درصدد جمع آوری، تنظیم و حفظ میراث فرهنگی شیعه بوده و به نقد آنها نرسیده، پس با این حال احتمال دارد احادیث و روایات ضعیف هم در این کتاب باشد.

عزیزی تصریح کرد: ملاک پذیرش مطالب هر کتابی تطبیق آن با اصول مورد قبول شرع و عقل است، آیت اللّه العظمی مکارم شیرازی در رابطه با کتاب حلیة المتقین می‌ گویندکه احادیث آن مختلف است، بعضی معتبر و برخی غیر معتبر است.

کتاب حلیة المتقین در میلاجرد نقد و بررسی شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha