یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
محلات

حوزه/ استاد مدرسه علمیه فاطمیه محلات گفت: عادت به مطالعه، مانند دیگر الگوهای رفتاری در اجتماعی شدن فرد، پایه اولیه آن در خانواده شکل می‌گیرد و یکی از نشانه‌های رشد و تعالی فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، به همت معاونت فرهنگی مدرسه علمیه فاطمیه(س) شهرستان محلات جلسه اخلاق عمومی امروز با حضور خانم لطیفی استاد مدرسه علمیه فاطمیه محلات و با موضوع کتاب و کتابخوانی در خانواده برگزار شد.

خانم لطیفی اظهار داشت: کتاب از چنان جایگاهی در اسلام برخوردار است که خداوند معجزه پیامبر خاتم را قرآن کریم قرار داده است.

وی افزود: اولین آیه‌ای که بر پیامبر نازل شد، آیات اولیه سوره علق بوده، اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّکَ الَّذِی خَلَقَ، بخوان به نام پروردگارت که جهان را آفرید، بود.

لطیفی یادآور شد: شرافت کتاب در اسلام آن قدر بالا است که خدا به قلم سوگند می‌خورد و در قرآن نیز ۲۵۵ بار کلمه کتاب، ۵۸۲ بار کلمه علم، ۲بار کلمه قلم و ۳ بار فعل اقرا به کار رفته است.

وی با اشاره به روایتی از حضرت علی(ع) که می‌فرماید: کسی که با کتاب آرامش پیدا کند دیگر نمی‌توان این آرامش را از او گرفت، اظهار کرد: چنانچه چشم و زبان برای انسان نعمت می‌باشد، نگارش هم یک نعمت است که اگر با مطالعه و کتابت اُنس داشته باشیم، قطعا آرامش درونی برای ما حاصل خواهد شد.

استاد مدرسه علمیه فاطمیه محلات، تصریح کرد: عادت به مطالعه، مانند دیگر الگوهای رفتاری در اجتماعی شدن فرد، پایه اولیه آن در خانواده شکل می‌گیرد و یکی از نشانه‌های رشد و تعالی فرهنگی است.

لطیفی اظهار کرد: والدین در خانواده می‌توانند فرزندان خود را با کتاب به‌عنوان دوستی مهربان، آشنا کنند تا فرهنگ کتاب و کتابخوانی در آنها درونی شود.

وی خاطرنشان کرد: از آقای مشکینی نقل شده که، اگر به من بگویند یک چهره بهشتی معرفی کن، من آقای شیخ مرتضی حائری را معرفی می‌کنم، چون ایشان به گفته خود همیشه قبل از خواب کتاب اثبات الهداه را مطالعه می‌کرده، تا به خود تلنگری بزند که مبادا ایمانش ضعیف شود.

لطیفی به چهار فایده مطالعه کتاب اشاره کرد و گفت: از جمله آن‌ها می‌توان به :۱-کاهش استرس، ۲-تقویت مغز و حافظه، ۳-افزایش دامنه لغات و ۴-افزایش تمرکز اشاره کرد.

توجه به کتاب و کتابخوانی، از نشانه‌های رشد و تعالی فرهنگی است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha