شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
2.jpg

حوزه/ حجت‌الاسلام خواسته گفت: آشنایی با تکنیک‌های مطالعه موثر یکی از ابزاری است که در زندگی فردی و اجتماعی طلاب اثر ویژه‌ای دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اردبیل، حجت‌الاسلام رسول خواسته روز گذشته در نشست پژوهشی که به‌مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در مدرسه علمیه تخصصی الزهرا(س) اردبیل برگزار شد، با بیان اینکه مطالعه در مسیر رشد علمی مفید است، اظهار داشت: از مهم‌ترین عواملی که رکود علمی و تحصیلی را به‌دنبال دارد، عدم مطالعه و آشنا نبودن به اصول مطالعه درست می‌باشد.

وی با اشاره به مراحل مطالعه مفید، افزود: اصولی‌ترین و جدیدترین روش مطالعه شامل شش مرحله، پیش مطالعه، طرح سوال، مطالعه دقیق، خلاصه‌نویسی، مباحثه و مرور کردن است که سبب یادگیری و تثبیت مطالب علمی می‌شود.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اردبیل بیان کرد: تفکر روی مشکلات و مطالب مبهم درس، یکی از مواردی است که در مطالعه مفید و موثر باید مورد توجه ویژه قرار گیرد، این کار باعث استقلال علمی طلبه شده و زمینه‌ کاربردی‌کردن دروس را فراهم می‌کند.

حجت‌الاسلام خواسته تأکید کرد: آشنایی با تکنیک‌های مطالعه موثر، ابزاری برای بهتر درس خواندن بوده و در زندگی فردی و اجتماعی طلاب اثر به‌خصوصی دارد و نیز رشد علمی مطلوبی از جمله نظریه‌پردازی و اجتهاد را در طلاب رقم می‌زند.

یادگیری تکنیک‌های مطالعه، زندگی فردی و اجتماعی را متحول می‌کند

یادگیری تکنیک‌های مطالعه، زندگی فردی و اجتماعی را متحول می‌کند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha