سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
خمین

حوزه/ حجت الاسلام کریمی‌نیا گفت: طلاب باید کار تبلیغی و ارشادی انجام دهند ولو در خصوص یک نفر، زیرا تبلیغ از وظایف خطیر طلاب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، امروز نشست علمی _ پژوهشی با موضوع مسیر طلبگی با حضور حجت الاسلام محمد مهدی کریمی‌نیا استاد یار دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در سالن اجتماعات مدرسه علمیه خواهران هاجر خمین برگزار شد.

حجت الاسلام کریمی‌نیا پیرامون اهمیت و اجر تحصیل در حوزه، خوب درس خواندن، آمادگی برای خدمت، پژوهش محوری و تبلیغ که از وظایف مهم طلبه در مسجد، شهر و محله است، نکاتی را برای طلاب تبیین کرد و اظهار داشت: طلاب باید کار تبلیغی و ارشادی انجام دهند ولو در خصوص یک نفر، زیرا تبلیغ از وظایف خطیر طلاب است.

وی با اشاره به حدیثی از حضرت محمد(ص)، یادآور شد: در این حدیث پیامبر گرامی اسلام(ص) به امام علی(ع) فرمودند، اگر یک نفر به دست تو هدایت شود از همه جاهایی که خورشید به آن می‌تابد ارزشش بیشتر است و این یعنی کار تبلیغ ارزشمند است، و باید طلاب نسبت به این امر اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

حجت الاسلام کریمی‌نیا یادآور شد: لازم است طلاب در ادارات از جمله آموزش و پرورش حتی به‌صورت پاره وقت و حق التدریسی با نیت قربه الی الله وارد حیطه عمل شوند.

وی در مورد کسب آمادگی‌های ضروری در مدارس آموزش و پرورش توضیحاتی داد و گفت: برای کسب آمادگی آموزش قرائت و تجوید، مطالعه و یادگیری رساله و مسائل شرعی، آمادگی کلاس داری و روش کلاس داری کودکان و نوجوانان در قالب داستان، بیان احکام دین و تفسیر و معارف قرآن طلاب برنامه مدونی داشته باشند.

استاد یار دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم تصریح کرد: آموزش و تجربه خیلی مهم است که برای این دو، طلاب باید برنامه‌ریزی جدی داشته باشند.

تبلیغ از وظایف خطیر طلاب است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha