یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مجمع عمومی نمایندگان طلاب

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر گفت: ما از مسئولان نهادهای تبلیغی مطالبات حضرت آقا را پیگیری می کنیم و موضوعات گوناگون اعزام و مباحث تبلیغی را با اعزام هیئت هایی بررسی خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر در مجمع عمومی نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم که در سالن جلسات جامعه مدرسین برگزار شد، به آیه ۱۳۳ سوره اعراف اشاره کرد و اظهار داشت: خداوند متعال در این آیه فرموده است: فَأَرْسَلْنا عَلَیْهِمُ الطُّوفانَ وَ الْجَرادَ وَ الْقُمَّلَ وَ الضَّفادِعَ وَ الدَّمَ آیاتٍ مُفَصَّلاتٍ فَاسْتَکْبَرُوا وَ کانُوا قَوْماً مُجْرِمینَ / سپس ( بلاها را پشت سر هم بر آنها نازل کردیم: ) طوفان و ملخ و آفت گیاهی و قورباغه ها و خون را- که نشانه هایی از هم جدا بودند- بر آنها فرستادیم ( ولی باز بیدار نشدند و ) تکبر ورزیدند و جمعیّت گنهکاری بودند!

وی به اتفاقات این روزهای غزه و فلسطین پرداخت و ابراز داشت: مسئله فلسطین، مسئله اساسی اسلام است و نباید اجازه دهیم دشمنان، نفوذی ها و منافقین به انحاء گوناگون آن را مورد فراموشی قرار دهند.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب خاطرنشان ساخت: یکی از وزرای رژیم صهیونیستی اعلام کرده که به اهل غزه اجازه نمی دهیم رنگ آفتاب را به خود ببینند؛ اما ما به شما می گوییم رگ حیات شما تحت شعاع موشک های حزب الله و مقاومت است و این آرزو را به گور خواهید برد.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر بیان داشت: ما از آیت الله رئیسی، ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران به خاطر سخنان محکم، قوی، عزتمندانه و برگرفته از سخنان رهبر انقلاب در ریاض عربستان تقدیر و تشکر می کنیم.

مطالبات رهبر انقلاب را از نهادهای تبلیغی پیگیری خواهیم کرد

رئیس مجمع نمایندگان طلاب در بخش دیگر از سخنان خود ابراز داشت: یکی از برنامه های هیئت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب، تشکیل گروه ارزیاب برای نمایندگان طلاب و فضلاست تا نمایندگان فعال مورد تقدیر و حمایت قرار بگیرند.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر خاطرنشان ساخت: ما از مسئولان نهادهای تبلیغی مطالبات حضرت آقا را پیگیر می کنیم و موضوعات گوناگون اعزام و مباحث تبلیغی را با اعزام هیئت هایی بررسی خواهیم کرد تا مطالبات محترمانه از مسیر مجمع نمایندگان طلاب پیگیری و مشکلات و معضلات را با ارائه طرح و ایده، بررسی می کنیم.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب در پایان بیان داشت: نمایندگان طلاب و فضلا به صورت جهادی مشغول به فعالیت هستند؛ اما مسئولان حوزه باید سخاوتمندانه به حمایت از این مجمع بپردازند تا بتوان از ظرفیت آن به نحو شایسته تر استفاده نمود.

مطالبات رهبر انقلاب را از نهادهای تبلیغی پیگیری خواهیم کرد

حجت الاسلام جدی زاده، نماینده طلاب اهواز به عنوان ناطق اول پیش از دستور نیز در این جلسه به ایراد سخن پرداخت و گفت: باید به مجمع نمایندگان طلاب هویت بخشید تا بتوان از ظرفیت آن استفاده کرد؛ مخصوصا در استان ها که ظرفیت آن به درستی تشریح نشده است.

وی اظهار داشت: ظرفیت نمایندگان طلاب و فضلا که به صورت جهادی مشغول به فعالیت هستند، بسیار بالاست و می تواند برای حوزه انقلابی افتخارآفرین باشد.

نماینده طلاب اهواز ابراز داشت: مجمع نمایندگان طلاب باید در راستای منویات امامین انقلاب و مراجع تقلید گام های مؤثری در زمینه تأمین معیشت طلاب، فضلا و نخبگان برداشته و برای حل مشکلات مسکن آنان برنامه داشته باشد.

حجت الاسلام جدی زاده خاطرنشان ساخت: تولید علم، حفظ و حراست از سنت های علمای سلف صالح، توجه به جانبازان و ایثارگران، تبلیغ کاربردی با ساماندهی مراکز تبلیغی، ارتباطات کارآمد با ادیان و مذاهب گوناگون و ... از ضروریاتی است که مجمع نمایندگان طلاب باید به آن فکر کرده و برنامه داشته باشد.

نماینده طلاب اهواز در پایان بیان داشت: وحدت، انسجام و همدلی دلسوزانه در مجمع نمایندگان طلاب می تواند این نکات مهم را به نتیجه مناسب برساند.

مطالبات رهبر انقلاب را از نهادهای تبلیغی پیگیری خواهیم کرد

همچنین حجت الاسلام شهرستانی، نماینده طلاب و فضلای ارومیه نیز به عنوان ناطق دوم پیش از دستور به بیان نکاتی پیرامون تقویت مجمع نمایندگان طلاب از سوی مسئولان حوزه، نظارت بر ابعاد علمی و اخلاقی طلاب و فضلا و برخی از مشکلات موجود پرداخت.

مطالبات رهبر انقلاب را از نهادهای تبلیغی پیگیری خواهیم کرد

حجت الاسلام والمسلمین استوار میمندی، نماینده طلاب و فضلای شیراز و مسئول مجتمع آموزشی پژوهشی تبلیغ حوزه نیز در این جلسه به برخی از فعالیت های این مجتمع اشاره کرد و به تشریح برخی از برنامه های این مجتمع برای طلاب، فضلا و روحانیون پرداخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha