شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام محله

حوزه/ حاج آقا پورتقی با همت مثال زدنی خود خدمات گسترده و متنوعی را در زمینه کمک به نیازمندان ارائه می‌دهد. او علاوه بر راه اندازی گروه جهادی طلاب و ارائه خدمات گوناگون به مردم، با واسطه گری‌های خود به اختلافات و درگیری‌های بسیاری پایان داده و یک جوان را نیز از چوبه دار نجات داده است.

خبرگزاری حوزه - آذربایجان شرقی/ حجت الاسلام جلیل پورتقی از امامان جماعت فعال در کشور متولد سال ۱۳۶۱ که در مسجد امامزاده یالدور شهرستان مرند استان آذربایجان شرقی به فعالیت تبلیغی مشغول است.

او از سال ۸۶ که ردای طلبگی را بر تن کرد توفیق انجام فعالیت تبلیغی را یافت و تاکنون نیز در همین کسوت به فعالیت می‌پردازد و از سال ۹۰ در مسجد تبلیغی کنونی مشغول به فعالیت است‌.

تشکیل اتاق فکر

حاج آقا پور تقی اتاق فکری را متشکل از تمام نهادها تشکیل داده که معمولا برنامه‌ها را به صورت تجمعی و با مشورت هم طرح ریزی می‌کنند. او می‌گوید: هر روز ۳ وعده نماز در مسجد برپا می‌شود و اگر مناسبت خاصی نباشد هرروز بعد از نماز مغرب و عشا جلسات قرآن در مسجد برپاست و در مناسبت‌ها نیز برنامه‌های مناسبتی برگزار می‌کنیم

آن‌ها اکنون با توجه به اتفاقات اخیری که در غزه رخ داد و برای اعلام انزجار خود از رژیم غاصب صهیونیستی برای کمک به غزه مراسماتی را برگزار می‌کنند و از سخنرانان معروفی همچون حجت الاسلام پناهیان برای سخنرانی در این جلسات دعوت می‌کنند.

حضور جهادی در تغسیل و تدفین اموات کرونایی

این طلبه فعال در زمان همه گیری ویروس منحوس کرونا نیز با تشکیل ستادی اقدام به توزیع بسته‌های معیشتی و تغسیل و تدفین اموات کرونایی کرد و علاوه بر این با حضور در بیمارستان‌ها سعی داشت یاریگر کادر درمان در آن برهه حساس باشد و در این ایام در هر سه شیفت در بیمارستان حاضر می‌شد و به فعالیت می‌پرداخت و گویی اصلا برای او خستگی و ترس از ابتلا به ویروس معنایی نداشت.

او همچنین کارگاه‌هایی در زمینه ازدواج برگزار می‌کند و از سخنرانان به نامی همچون حجت الاسلام دهنوی برای ارائه بحث در این کارگاه‌ها بهره می‌گیرد.

برگزاری برنامه‌های آموزشی برای بانوانی که سرپرست خانواده هستند برای حمایت از کارگاه‌های خانگی از دیگر اقدامات قابل تحسین این طلبه خستگی ناپذیر بوده است‌.

او همچنین به برگزاری دوره ترک اعتیاد و حضور در کمپ‌های ترک اعتیاد و ارتباط گیری با خانواده‌های معتادین و حمایت از آنان اقدام کرده است.‌

تأمین جهیزیه برای ۵۰ زوج نیازمند

حاج آقا پورتقی در زمینه تامین جهیزیه نیز نقش آفرینی کرده و مبالغی را از خیریه‌ای در تهران و خیرین شهرستان در این زمینه فراهم می‌کند که تنها طی ۱۰ سال گذشته بالغ بر ۵۰ سری جهیزیه کامل به نیازمندان اهدا کرده است.

تشکیل گروه جهادی طلاب

او همچنین یک گروه جهادی متشکل از چند طلبه مبلغ تشکیل داده که از این افراد در برهه‌های حساس همچون وقوع سیل و زلزله بهره می‌گیرد به کارهای هلال احمری و جمع آوری نذورات و توزیع اقلام میان نیازمندان اقدام می‌کنند.

جهاد خدمت رسانی امام محله در یالدور / نجات جوان از چوبه دار

این روحانی دلسوز با همکاری گروه طلاب جهادی در زندان مرند نیز حضور پیدا کرده و با حضور در بندهایی که زندانیان آن بخاطر مسائل مالی در زندان به سر می‌بردند به آزاد سازی زندانیان اقدام کرده است.

او می‌گوید: به یاد دارم در این دیدارها یک زندانی تنها بخاطر مبلغ یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در زندان به سر می‌برد که در همان دیدار کارت کشیدیم و او را آزاد کردیم.

نجات یک جوان از چوبه دار

یکی دیگر از اقدامات خوبی که در کارنامه حجت الاسلام پورتقی ثبت شده و بدون شک پاداش اخروی را برای او به همراه دارد، نجات یک جوان از پای دار بوده است که در این باره توضیح می‌دهد: جوانی بود که ۵ سال منتظر حکم اعدام خود بود که ما به خانه اولیای دم رفتیم که مادر مقتول رضایت نمی‌داد برنامه ریختیم و روضه‌ای را در منزل آنان برپا کردیم و فضایی را ایجاد کردیم که مادر حاضر شد رضایت بدهد و این زندانی آزاد شد، سپس این خانواده را به سفر عتبات اعزام کردیم.

او تاکنون به گفته خودش چندین پرونده را با میانجی گری خود ختم به خیر کرده و با واسطه گری‌های خود به اختلافات و درگیری‌های بسیاری پایان داده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha