دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
photo_2023-11-14_20-15-55.jpg

حوزه/ معاون پژوهش مدرسه علمیه ثامن‌الحجج(ع) پارس‌آباد از برگزاری نشست هم‌اندیشی دانش‌آموختگان این واحد حوزوی با عنوان "نقش مطالعه و کتابخوانی در رشد و بالندگی افراد جامعه" با محوریت راهکارهای نهادینه‌کردن مطالعه در بین طلاب خبر داد.

لیلا صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در اردبیل، اظهار داشت: هدف از برگزاری هم‌اندیشی علمی "نقش مطالعه و کتابخوانی در رشد و بالندگی افراد جامعه"، اشتراک‌گذاری نظریات شرکت‌کنندگان در مورد راهکارهای افزایش مطالعه با توجه به حضور دانش‌آموختگان در عرصه تبلیغ می‌باشد.

وی با اشاره اینکه مهم‌ترین نقش کتاب و کتاب‌خوانی ارتقا سطح بینش، علم، آگاهی و بصیرت است، افزود: با کتاب می‌توان به بسیاری از نقطه‌های تاریک زندگی اجتماعی و علمی پی برد.

معاون پژوهش مدرسه علمیه ثامن‌الحجج(ع) پارس‌آباد تصریح کرد: افرادی که با کتاب و کتابخوانی عجین هستند، جایگاه اجتماعی و فرهنگی بهتری را در جامعه دارند و با ذهنی آگاه، از آسیب‌های اجتماعی و تهاجم‌های فرهنگی فاصله می‌گیرند.

صالحی بیان کرد: برای ساختن یک جامعه پیشرفته، افراد آن باید از قدرت تصمیم‌گیری بالایی برخوردار باشند و در هنگام رخدادهای مختلف، واکنش‌های صحیحی از سوی آنها نمایان شود، این آرامش و قدرت تصمیم‌گیری جز با افزایش سطح کتاب‌خوانی در میان افراد جامعه، محقق نخواهد شد، از این‌رو مقوله پیشرفت را بایستی از جامعه آگاه انتظار داشت.

معاون پژوهش مدرسه علمیه ثامن‌الحجج(ع) پارس‌آباد گفت: سیر مطالعاتی منظم و موضوعی جهت اقناع اندیشه مخاطبان، یادداشت‌برداری حین مطالعه، تعیین اهداف و تمرکز داشتن حین مطالعه، افزایش واژگان مورد استفاده در سخنرانی، تکیه به کتب مرجع برای بیان احادیث از جمله مباحث شرکت‌کنندگان در نشست هم‌اندیشی بود.

هم اندیشی "نقش مطالعه و کتابخوانی در رشد و بالندگی افراد جامعه" در پارس‌آباد برگزار شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha