یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت‌الاسلام مظفری

حوزه/ رئیس کل دادگستری استان قم گفت: اعتقاد ما بر این است که نظام و دولت در یک جبهه خدمت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین علی مظفری در آیین تکریم و معارفه رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان قم که در سالن همایش‌های دادگستری استان قم برگزار شد، اظهار کرد: اهمیت نظامیان برای هر کشور از جهت اقتدار ملی برای هیچ فردی پوشیده نیست.

وی با اشاره به اینکه یکی از نشانه‌های اقتدار در هر کشوری نیروهای نظامی هستند، مطرح کرد: در علوم سیاسی اقتصاد، وحدت، هم‌بستگی اجتماعی و ... نیز جزو اساس اقتدار هستند.

رئیس کل دادگستری استان قم با بیان اینکه این اقتدار، انتظاراتی را به همراه دارد، عنوان کرد: امیرالمومنین(ع) در نامه‌ای خطاب به مالک اشتر برخی صفاتی که نیروهای نظامی باید داشته باشند را برشمردند.

وی با اشاره به اینکه این افراد علاوه بر نماد اقتدار باید مزین به اخلاق اسلامی باشند، خاطرنشان کرد: در استان قم، خوشبختانه هم‌بستگی و وحدت خوبی میان نیروهای نظامی، قضایی و سیاسی وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین مظفری با بیان اینکه اعتقاد ما بر این است که نظام و دولت در یک جبهه خدمت می‌کنند، تصریح کرد: سازمان قضایی نیروهای مسلح برای رسیدگی به پرونده نیروهای نظامی تشکیل شده است.

وی با اشاره به اینکه در این سازمان نباید برای جرم‌های معمولی رفتار سختی داشته‌ باشیم، یادآور شد: این اقدام می‌تواند در روحیه نیروهای نظامی تاثیرگذار باشد و نتیجه مطلوب حاصل نشود.

رئیس کل دادگستری استان قم با بیان اینکه اگر هم قرار باشد در مقابل جرم‌ها رفتار معمولی صورت بگیرد، نیازی به شکل‌گیری سازمان جداگانه نبود، ابراز کرد: رویکرد اصلی در این سازمان حفظ شان و جایگاه نیروهای قضایی همراه با دادرسی عادلانه است.
وی با اشاره به اینکه این نکات موجب شده است مسئولیت سنگینی در این سازمان حاکم باشد، بیان کرد: این سازمان جایگاه رفیع و ارزشمندی در میان سازمان‌های قضایی دارد.
انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha