دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امام جمعه قزوین

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: ورزش ما پیشینه قوی و افتخارات بزرگی دارد، اکنون در همه جای دنیا این مطرح است که ورزشکاران جمهوری اسلامی ایران، همیشه دست رد به سینه صهیونیست‌ها زده‌اید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی شب گذشته در مراسم تجلیل از مدال‌آوران قزوینی بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی هانگژو چین که در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: خدمت ورزشکاران و مدال‌آوران گرانقدر و قهرمانان خداقوت عرض می‌کنم، زحمت کشیدید و افتخار آفریدید، همه این موفقیت‌ها پشت‌صحنه روحیه قدرت و قوت پاک ایمانی جامعه اسلامی ماست، همه این موفقیت‌ها مبارکتان باشد.

وی ادامه داد: خدای متعال در آیه ۳۰ سوره فصلت می‌فرماید «إِنَّ الَّذِینَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَیْهِمُ الْمَلَائِکَةُ أَلَّا تَخَافُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتِی کُنْتُمْ تُوعَدُونَ»، یعنی در حقیقت کسانی که گفتند پروردگار ما خداست‌ سپس ایستادگی کردند، فرشتگان بر آنان فرود می‌آیند و می‌گویند هان بیم مدارید و غمین مباشید و به بهشتی که وعده یافته بودید شاد باشید.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: خداوند در این آیه می‌فرماید آن‌هایی که ربّنا بر زبانشان جاری است و خدا در زندگی‌شان مطرح است، هر کجا اعم از عرصه ورزش، جبهه دفاع مقدس، دفاع از حرم، مبارزه با دشمن صهیونیستی و هر کجای دیگری که هستند می‌گویند ما خدا را داریم، ما بنده خدا هستیم و برای خدا جهاد و فعالیت می‌کنیم، آن‌هایی که زیاد از کلمه ربّ استفاده می‌کنند ربّانی هستند، این آیه هم برای شما، هم برای مظلومان غزه و هم برای همه صحنه‌های زندگی بوده و سرمایه زندگی ماست.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: رسول خدا(ص) فرمودند، امیرالمؤمنین(ع) در امت اسلام ربّانی است، یعنی همه چیزش با خدا هماهنگ است، حال اگر ما همه چیزمان با خدا هماهنگ شد و استقامت کردیم، یعنی سر حرفمان و پای مکتب و جوانمردی ایستاده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: جوانمرد که می‌گوییم فقط شامل مردان نمی‌شود بلکه شامل بانوان هم هست، هر کسی که حسّ زینبی و ابوالفضلی دارد جوانمرد است، چه زن و چه مرد باشد، آن کسانی که پای جوانمردی، ارزش‌های ایمانی، عواطف انسانی و مردم‌دوستی در سراسر عالم می‌ایستند مطابق آیه ۳۰ سوره فصلت خداوند فرشتگانش را به کمک آن‌ها می‌فرستد، این کمک هم به‌صورت فکری و روشنگری و هم کمک مادی و دنیایی است.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین تأکید کرد: بازوان این‌ها قوی‌تر می‌شود، اراده‌شان مستحکم می‌شود، برای رسیدن به مقصد خسته نمی‌شوند و خود را به موفقیت می‌رسانند، چقدر این آیه به کار شما می‌آید آن موقعی که پای کار مسابقات هستید و قرار است افتخارآفرینی کنید.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: امروز این آیه توسط کودکان غزه تفسیر می‌شود، چنان که آیات ظلم، لعن و نفرین خدا در قرآن در رفتار یهودیان تفسیر می‌شود.

وی یادآور شد: ورزش ما پیشینه قوی و افتخارات بزرگی دارد، اکنون در همه جای دنیا این مطرح است که ورزشکاران جمهوری اسلامی ایران، همیشه دست رد به سینه صهیونیست‌ها زده‌اید، اگر دست رد به سینه آن‌ها نزده بودید اکنون چقدر سرمان پایین بود اما امروز سربلندیم که هرگز با جنایتکاران همراه نشده‌ایم و ان‌شاءالله همیشه همین‌طور موفق و سربلند باشید.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اظهار کرد: میلاد حضرت زینب (س) را هم به خواهران گرامی و برادران محترم تبریک عرض می‌کنیم، همیشه دعاگوی شما هستیم، موفقیت‌های شما دل همه ما را شاد می‌کند، دستان توانمند ورزشی و اراده محکم قهرمانی شما امروز باید فلسطین را ببیند، امروز شما باید کودکان مظلوم غزه را ببینید، آن‌هایی که شهید، یتیم، خانه‌خراب و آواره شدند و آنانی که مجروح هستند و درد می‌کشند اما آیه ۳۰ سوره فصلت را در کلمات ادبی و کودکانه خود به ما گزارش می‌دهند.

گفتنی است در این مراسم از مدال‌آوران، مربیان و داوران برتر استان در رشته‌های مختلف ورزشی تجلیل به عمل آمد.

ورزش ما پیشینه قوی و افتخارات بزرگی دارد

ورزش ما پیشینه قوی و افتخارات بزرگی دارد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha