یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 1119879
۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۵
سپاه

فرمانده سپاه انصارالحسین علیه‌السلام استان همدان گفت: هزار و ۳۱۳ پروژه در زمینه سازندگی با هزینه بالغ بر ۴۸۰ میلیارد تومان در هفته بسیج تکمیل و به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری "حوزه" در همدان، سردار مظاهر مجیدی، فرمانده سپاه انصارالحسین علیه‌السلام استان همدان ظهر امروز در آستانه هفته بسیج در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن محکوم کردن جنایات رژیم منحوس صهیونیسم اظهار کرد: در طول تاریخ اینگونه نداشتیم که در کمتر از ۴۰ روز بیش از ۱۲۰۰۰ نفر به شهادت برسند.

وی ادامه داد: در دستورالعمل‌های نظامی آماده است که در صورت بروز جنگ نباید مراکز درمانی. مدارس، خانه‌های مسکونی، خبرنگاران مورد حمله و تجاوز قرار گیرد اما در این مدت شاهد نقض صریح این دستورالعمل بودیم چراکه جنایت‌هایی اتفاق افتاده که باید به داد مسلمین رسید و در یک دادگاه قانونی برای بشریت این جنایات محکوم شوند.

سردار مجیدی با بیان اینکه مردم ما در دفاع مقدس جوانمردانه جنگیدند و اجازه ندادند اینگونه تخلفات رخ دهد، اذعان کرد : هدف امام خمینی‌(ره) از راه‌اندازی بسیج این شجره طیبه انقلاب این بود که مردم خودشان برای دفاع از انقلاب اسلامی به میدان بیایند و از آن دفاع کنند .

وی افزود:دفاع از محرومین و مظلوم هدف بسیج است و هر قدمی و هر قلمی که برای تقویت بسیج حرکت کند بسیجی است هرچند ثبت‌نام تشکیلاتی نداشته باشد.

فرمانده سپاه انصارالحسین علیه‌السلام استان همدان گفت: روز شمار هفته بسیج امسال اینگونه است: روز دوشنبه ۲۹ آبان: «بسیج، جهاد، خدمت، سازندگی»،سه‌شنبه ۳۰ آبان: «بسیج، پیشرفت، عزت، افتخار»،چهارشنبه ۱ آذر: «بسیج، ولایت باور، انقلابی، تمدن‌ساز»، پنجشنبه ۲ آذر: «بسیج، مقاومت، ایثار، شهادت»، جمعه ۳ آذر: «بسیج، ایمان، بصیرت، انتظار»، شنبه ۴ آذر: «بسیج، جهاد علمی، اعتلای فرهنگ و هنر»، یکشنبه ۵ آذر بسیج، دفاع، امنیت و اقتدار.

فعالیت‌های بسیج ذیل ۱۱قرارگاه انجام می‌شود

وی تأکید کرد: اعتلای بسیج به عنوان سند ملی مورد تأیید رهبری و ستاد کل نیروهای مسلح است که ابلاغ شد و سپاه نیز بر اساس آن برنامه‌ها و کارها را پیش می‌برد و برای جلوگیری از تکرار ۱۱ قرارگاه اصلی در بسیج تعریف شده و عمده اقدامات و فعالیت‌های ذیل این قرارگاه‌ها در حال انجام است.

سردار مجیدی تشریح کرد: قرارگاه دفاعی امنیتی نخستین قرارگاه است که گردان‌های دفاعی امنیتی در کشور بسیار خوب شکل گرفته و دارای توان بالایی هستند چراکه همه کارهای کشور با وجود امنیت می‌تواند به سرانجام برسد.

وی اضافه کرد: قرارگاه فرهنگی به شناخت و بررسی آسیب‌های اجتماعی در جامعه می‌پردازد و قرارگاه تعلیم و تربیت شبکه بزرگ صالحین را در مدارس، پایگاه‌های مقاومت و اقشار ۲۲ گانه هدایت می‌کند.

وی افزود: قرارگاه علم و فناوری در راستای شعار سال و قرارگاه سازندگی و محرومیت‌زدایی که پروژه‌های محرومیت‌زدایی در سطح استان را طی تعامل با دستگاه‌های اجرایی پیش می‌برد و قرارگاه اقتصاد مقاومتی نیز در راستای ایجاد اشتغال به ویژه اشتغال خرد فعالیت دارد.

فرمانده سپاه انصارالحسین علیه‌السلام استان همدان گفت: قرارگاه فضای مجازی که یک هماهنگی با دستگاه‌های امنیتی استان دارد، قرارگاه تحقق و جذب که تربیت جوان مومن انقلابی پای کار را در دستور کار خود قرار داده، قرارگاه تعالی سازمانی درون تشکیلاتی برای به روز نگه داشتن سپاه، قرارگاه راهیان نور، قرارگاه زن و بنیان خانواده که در درون و برون سپاه به امور مربوط به بانوان و خانواده می‌پردازد.

پیش‌بینی اجرای ۵۵۰ برنامه در هفته بسیج

وی در ادامه به تشریح برنامه‌های هفته بسیج در سطح استان پرداخت و گفت: ۴۴عنوان برنامه در قالب ۵۵۰ برنامه برای هفته بسیج در سطح استان پیش‌بینی شده که نمایش اقتدار با تجمع بسیجیان و گردان های دفاعی، امنیتی و مقاومت مهم‌ترین آن در روز ۵ آذرمهم‌ترین آن است و شعار هفته بسیج امسال "بسیج، امید ملت ایران است" نام گذاری شده است.

سردار مجیدی با بیان اینکه در مجموع هزار و ۳۱۳ پروژه در زمینه سازندگی با هزینه بالغ بر ۴۸۰ میلیارد تومان در هفته بسیج تکمیل و به بهره برداری می‌رسد،خاطرنشان کرد: طرح آبرسانی به روستاهای بالای ۲۰ خانوار همدان با همت بسیج شامل ۱۶۰ روستا از سال گذشته آغاز شده است و رو به اتمام ست و با حفر چاه، احداث مخازن بتنی، ایستگاه پمپاژ آب و ایستگاه های توزیع آب، مجموعه ۹۸ پروژه تکمیل و آماده بهره برداری در هفته بسیج امسال شده است.

وی افزود: برنامه‌ریزی برای آبرسانی به ۲۰۰ روستای جدید در حال انجام و رایزنی نیز برای جلب و جذب اعتبارات مورد نیاز انجام شده است و ۸۲۰ طرح دیگر که در هفته بسیج بهره برداری می‌شود.

وی ابراز کرد: احداث مراکز فرهنگی و ورزشی، مرمت گلزار شهدا، احداث خانه عالم، ایجاد راه و آسفالت، ساخت چهار راه روستایی بزرگ، احداث ۱۷ پل روستایی، احداث مدارس و بازسازی آن، مرمت و بازسازی قنوات،انتقال آب کشاورزی، استخرها، احداث منازل مددجویان با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی، تخریب و مناسب سازی آنها از جمله طرح‌های مذکور است.

وی با اشاره به ورود بسیج در حوزه ساخت فضاهای ورزشی در راستای ایجاد نشاط برای جوانان، گفت: سازمان مهندسی سپاه همدان ۷۲ سالن ورزشی راه اندازی کرده که ۱۰ سالن همزمان با هفته بسیج افتتاح می شود در این میان تاکنون ۴۷ سالن تکمیل و بهره برداری شده و روند پیشرفت ۲۵ سالن بالای ۵۰ درصد است و مجموع طرح ها به ۴۰ هزار متر مربع می رسد.

سردار مجیدی افزود: انتظار و خواسته رهبری فرزانه انقلاب از بسیج و سپاه، محرومیت زدایی است که در این راستا طی۲ سال گذشته به دنبال ارتباط بیشتر بسیج سازندگی با دستگاه ها در قالب قرارگاه امام حسن مجتبی علیه‌السلام کارهای بزرگی انجام داده است.

وی یادآوری کرد: به منظور کاهش آسیب اجتماعی، نیاز به ایجاد زیر ساخت هایی بود که در این راستا اردوگاه کوثر در نهاوند با ظرفیت پذیرش ۲۰۰ معتاد متجاهر چند سال پیش راه اندازی شد امسال هم با جذب اعتبارات ملی و استانی دنبال افزایش ظرفیت این اردوگاه به ۴۰۰ نفر هستیم.

فرمانده سپاه انصارالحسین علیه‌السلام استان همدان ادامه داد: معتادان متجاهر به مدت سه ماه در این اردوگاه نگهداری و در کنار ترک اعتیاد، مهارت های فنی به آنها آموزش داده می شود تا با فراگیری تخصص و فراهم شدن زمینه اشتغال به آغوش خانواده و جامعه بازگردند.

سردار مجیدی اضافه کرد: مجامع بسیج چند سال پیش در این استان شکل گرفت تا مسائل مهم استان نظیر آب، زمین، مشکلات اقتصادی و کارخانه های راکد را به صورت تخصصی رصد و راهکارهای عملیاتی برای رفع این مشکلات در جلسات ارائه دهند و با وجود تصدی وزارت علوم توسط دکتر زلفی گل، او همچنین ریاست این مجمع بسیج را بر عهده دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha