دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1120064
۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۱
شاهرخی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان لرستان گفت: پرستاران نماد فداکاری و از خودگذشتگی‌ هستند که از دیر باز همواره در خط مقدم سلامت افتخار و حماسه ها آفریدند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی، نماینده ولی فقیه در استان لرستان در پیامی فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت زینب کبری(س)، روز پرستار را تبریک گفت.

متن پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

حضرت زینب کبری(س) پیام‌آور نهضتی بود که پیام آزادگی و انسانیت را در گوش تاریخ فریاد زد و شریکی اثربخش برای برادر بزرگوار خود حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در نهضت عاشورا بود، چرا که به واقع، کربلا در کربلا می‌ماند، اگر زینب نبود، کعبه بی نام و نشان می‌ماند اگر زینب نبود.

سلام و درود خداوند بر پرستاران مخلصی که با تأسی بر عقیله بنی هاشم، پرستار صبور کربلا، ارزش‌ها و فضیلت‌های نیک انسانی را با بردباری و صبری زینب وار، جانی دوباره بخشیدند و با اقتدا به آن بانوی مکرمه، مدال افتخار مدافع سلامت را از آن خویش نمودند.

در فرایند توسعه هر کشوری، عناصر و شاخص‌های مختلفی نقش دارند و سنگ بنای هر پیشرفتی بر اساس وجود نیروی انسانی سالم و توانمندی است که با نیروی فکر و اندیشه، توان جسمی خود و امید به زندگی بهتر و با کیفیت‌تر در راه تحقق اهداف حرکت می‌کند.

در این مسیر، فعالان حوزه سلامت از جمله پرستاران و تلاش‌های آن‌ها، تسهیلگر این فرایند است، پرستارانی که با وجود همه مشکلات و مرارت‌هایی که در مسیر شغلی و کاری خود دارند، صادقانه و دلسوزانه رسالت خود، یعنی تامین سلامت افراد جامعه را به خوبی انجام می‌دهند.

پرستاران نماد فداکاری و از خودگذشتگی‌اند که از دیر باز همواره در خط مقدم سلامت جامعه و میدان‌های شورانگیز دفاع مقدس، همگام و همراه با رزمندگان سلحشور حماسه‌ها آفریدند و امروز در کنار سایر فعالان حوزه بهداشت و درمان در تمامی ایام به ویژه در شرایط بحرانی به عنوان حافظان سلامت، مراقبت از اعضای جامعه را بر عهده دارند.

بی‌تردید، زبان از وصف تلاش‌های خالصانه شما پرستاران عزیز قاصر و ناتوان است و هیچ پاداش دنیوی شایسته از جان گذشتگی‌ها و رشادت‌های کم نظیر شاگردان راستین مکتب حضرت زینب کبری (س) نیست، جز شفاعت اخروی آن بانوی ارجمند که بهایی بی مثال و بی مانند است.

اینجانب ولادت با سعادت حضرت زینب(س) و روز پرستار را به همه پرستاران ساعی و صبور، به‌ویژه پرستاران خدوم استان لرستان و همسران محترم جانبازان، آزادگان و شهدا تبریک عرض نموده، و از خداوند سبحان سلامتی و شادکامی و توفیق روزافزون را برای همگان خواستارم.

سید احمد رضا شاهرخی

۲۸ آبان ۱۴۰۲ برابر با ۵ جمادی الاول ۱۴۴۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha