دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1120051
۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
تبریک روز پرستار/همدان

حوزه/ یک پرستار طلبه گفت: در انجام کارهایم برای بیماران، سعی می‌کنم همیشه خدا را در نظر بگیرم و به کارهایم نیت الهی بدهم که هم به خودم آرامش می‌دهد و هم می‌توانم حال خوب را به بیمارانم منتقل کنم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، نام حضرت زینب (س) با پرستاری و پرستاری با نام حضرت زینب (س) عجین شده است.

پرستاری شغلی است که ناخداگاه ما را یاد بزرگ بانوی کربلا می‌اندازد و شاید بخش بزرگی از حال خوب و آرامشی که از شنیدن نام این شغل به ما دست می‌دهد به برکت نام همین بزرگ بانو باشد.

پرستاران با تاسی از این بانوی بزرگ با صبوری و دلسوزی به مراقبت و تیمارداری از بیماران می پردازند، به گونه‌ای که گویی عضوی از خانواده شان در بستر بیماری است.

به بهانه روز پرستار گفت‌وگویی با طلبه پرستاری کردیم که ضمن مراقبت از جسم افراد، از روح و روان آنان نیز پاسبانی می‌کند.

رقیه عاصم آبادی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه عنوان کرد: لیسانس پرستاری و سطح دو حوزه علمیه دارم و در حال حاضر مشغول به کار در زمینه پرستاری در بیمارستان حضرت معصومه (س) (خرمی) هستم.

وی بیان کرد: از همان دوران دبیرستان که درس می‌خواندم، به دروس معارف و الهیات علاقه خاصی داشتم. در دبیرستان رشته علوم تجربی رو انتخاب کرده بودم چون به مشاغل مربوط به علوم پزشکی هم علاقه داشتم ولی همیشه به خودم می‌گفتم بعد از کنکور تجربی و دانشگاه، حتما باید رشته های مربوط به معارف و الهیات را هم بخوانم و همین اتفاق نیز رخ داد.

عاصم آبادی ادامه داد: بعد از اینکه در رشته پرستاری دانشگاه علوم پزشکی قم تحصیل کردم و مدرکم را گرفتم، راه مطالعه علوم الهی از طریق حوزه را در پیش گرفتم. با وجود اینکه ازدواج و بعد از آن فرزندآوری سختی هایی را در مسیر مطالعه و حضور در کلاس‌ها برایم پیش آورده بود ولی کم نیاوردم و مصمم تر از گذشته ادامه دادم تا اینکه توانستم سطح۲ حوزه را بگیرم.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه کار کردن در حیطه پرستاری را هم دوست داشتم و از اینکه بتوانم خدمتی به افرادی کنم که با ارزش‌ترین دارایی شان یعنی سلامتی‌شان را که از دست داده‌اند به دست بیاورند هم برایم با ارزش و لذت بخش بود.

این پرستار طلبه بیان کرد: همیشه دوست داشتم علم مربوط به خداشناسی، معرفت شناسی و فلسفه احکام رو بدانم و همین امر نیز مرا سمت دروس حوزوی کشاند.

وی گفت: شاید کمتر کسی همانند من هم پرستار و هم طلبه باشد، به همین خاطر بسیاری از همکارانم وقتی می‌شنوند که من درس طلبگی را هم خواندم تعجب می‌کنند ولی بعد از نوع رفتار و پوششم که متفاوت‌تر از بقیه هست و به معیارهای دین نزدیک‌تر است را می‌بینند تعجب شان کمتر می‌شود و راحت تر با این موضوع کنار می‌آیند.

عاصم آبادی ادامه داد: به دوستانم به ویژه طلبه‌ها نیز وقتی می‌گویم که در دانشگاه در رشته پرستاری هم تحصیل کردم با تعجب می‌پرسند پرستاری که شغل مناسبی برای خانم‌ها است برای چه به سراغ دروس حوزوی آمدی؟

این پرستار طلبه با بیان اینکه هدف‌هایی که در سرم داشتم بسیاری از اوقات با افراد دیگر تفاوت داشت، افزود: من تحصیلات حوزوی را به دید صرف گرفتن مدرک و پیدا کردن یک شغل نگاه نمی‌کردم؛ زیرا هم مدرک و هم شغل خوب را با پرستاری هم می‌توانستم داشته باشم و هدف من از طلبی چیز دیگری بود.

عاصم آبادی در رابطه با تاثیر تحصیلات حوزوی در زمینه ارتباطات شغلی اظهار کرد: یک پرستار طلبه نسبت به پرستار غیرطلبه در بسیاری از ارتباطاتی که دارد به ویژه با جنس مخالف، خیلی بیشتر از بقیه موارد احتیاط را رعایت می‌کند و همه تلاش من نیز همین امر است.

وی بیان کرد: در انجام کارهایم برای بیماران، سعی می‌کنم همیشه خدا را در نظر بگیرم و به کارهایم نیت الهی بدهم که هم به خودم آرامش می‌دهد و هم می‌توانم حال خوب را به بیمارانم منتقل کنم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha