سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
کد خبر: 1120181
۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۶
1

حوزه/ کتاب «گفتار هایی پیرامون فقه نظام» (سلسله نشست‌های علمی/۴)، با تقریر و تحقیق حمزه منصوریان، توسط انتشارات پژوهشگاه فقه نظام منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، فقه شیعه با همه اتقان، عمق، دقت و شمول و گستره‌ی خود، به طور عمده ناظر به حل مسائل شرعی مرتبط با فرد مسلمان بوده است. با استقرار نظام اسلامی دریچه جدیدی در مقابل متفکران حوزه‌های علمیه گشوده شد که احکام جامعه اسلامی کدام است؟ جامعه، به معنی ترکیب امام و امت، چه مسئولیت‌هایی به عهده دارد و بر اساس کدام روش و کدام محتوا می‌تواند در مسیر اسلام به سمت اهداف والای الهی حرکت کند؟ مسئله‌ای که پس از گذشت چهاردهه از انقلاب اسلامی در کلمات متفکران علوم دینی با عنوان «فقه‌ نظام» معرفی می‌شود.

اگر چه می‌توان گفت در تبیین و ترویج گفتمان فقه‌ نظام، حوزه‌های علمیه در آغاز راه خود می‌باشد، اما زحمات دانش‌ پژوهان محترم و اساتید معظم در مرکز جامع علوم اسلامی و پژوهشگاه فقه‌ نظام گام‌های مؤثری در تقویت و تسریع دست‌یابی به مستوای قابل قبول علمی در وزان حوزه‌های علمی شیعه می‌باشد. محتوای ارائه‌شده در این اثر، هم به لحاظ موضوعات منتخب، هم به لحاظ ارائه‌دهندگان، هم به لحاظ شیوه ارائه، از وزان بسیار بالا و قابل تقدیری برخوردار بوده است. لذا نشر مطالب ارائه‌شده می‌تواند چراغ راهی برای علاقه‌مندان به این حوزه فکری در مطالعات و تحقیق علوم دینی باشد.

تهیه‌ی کتاب:
۰۹۳۷۸۹۳۲۰۸۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha