یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
جلسه طلاب قائمشهر و سوادکوه

حوزه/ تولیت مدرسه علمیه کوتنای قائمشهر گفت: یکی از درس هایی که می توانیم از حضرت زینب کبری (س) بگیریم، نماز شب ایشان است که حتی در واقعه عاشورا نیز آن را ترک ننموده و به صورت نشسته آن را اقامه کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمد سلیمانی در جلسه طلاب و فضلای قائمشهر، سوادکوه، جویبار و سیمرغ که در پژوهشکده عروه الوثقی برگزار شد، ضمن تبریک سالروز ولادت عقیله بنی هاشم، اظهار داشت: ائمه اطهار (علیهم السلام) در حالات حضرت زینب (سلام الله علیها) نکات بسیاری دارند که یکی از این نکات، سخن امام سجاد (علیه السلام) است که خطاب به عقیله بنی هاشم فرمودند: «أنتِ بِحَمدِ اللّهِ عالِمَةٌ غَیرُ مُعَلَّمَةٍ ، فَهِمَةٌ غَیرُ مُفهَّمَةٍ / [ای زینب !] تو بحمدالله عالمی هستی که نزد کسی تعلیم ندیدی و دانایی هستی که نزد کسی نیاموختی».
وی ابراز داشت: افتخار طلاب و فضلا این است که در مکتب پیامبر گرامی اسلام (ص) درس خوانده اند؛ اما حضرت زینب کبری (س) عالمه ای است که محضر کسی تعلیم ندیده است.

درسی که طلاب و فضلا باید از حضرت زینب (س) بگیرند


عضو شورای حوزه علمیه استان مازندران خطاب به طلاب و فضلا خاطرنشان ساخت: یکی از درس هایی که می توانیم از حضرت زینب کبری (س) بگیریم، نماز شب ایشان است که حتی در واقعه عاشورا نیز آن را ترک ننموده و به صورت نشسته آن را اقامه کردند.
تولیت مدرسه علمیه کوتنای قائمشهر در پایان بیان داشت: رهبر معظم انقلاب، شخصیتی حکیم است که با حکمت به مسائل گوناگون منطقه نظاره نموده و به عنوان کارشناس جهان اسلام، نظرات خود را اعلام می نمایند و باید مطیع ایشان بود.

درسی که طلاب و فضلا باید از حضرت زینب (س) بگیرند

حجت الاسلام والمسلمین سیف الله آذریان، نماینده طلاب و فضلای سوادکوه نیز در ابتدای این جلسه اظهار داشت: بحمدالله طلاب و فضلای مازندران درخشش بسیار مناسبی داشته و رهبر معظم انقلاب نیز بر این مسئله تأکید داشته اند.
وی ابراز داشت: امروز روحانیون باصفا، باوفا، انقلابی و ارزشی قائمشهر، سیمرغ، سوادکوه، جویبار و کیاکلا در قم حضور دارند که مایه افتخار می باشند.
نماینده طلاب و فضلای سوادکوه خاطرنشان ساخت: وحدت و همدلی میان طلاب و فضلا از مباحث بسیار مهمی است می تواند در پیشبرد اهداف، کمک شایانی داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha