چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
مصاحبه با حجت الاسلام پورامینی مدیر مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه

حوزه/ رئیس مرکز مطالعات و پاسخ‌گویی به شبهات حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه حوزه‌های علمیه استان‌ها ظرفیت خوبی هستند، گفت: از این ظرفیت می‌توان برای پاسخ‌گویی به شبهات و برگزاری دوره‌ها استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر پورامینی در آیین رونمایی از کتاب «اعجاز قرآن» که در سالن جلسات مرکز مطالعات و پاسخ‌گویی به شبهات حوزه‌های علمیه برگزار شد، اظهار کرد: مجموعه پاسخ‌گویی به شبهات در سال ۱۳۷۹ شکل گرفته است.

وی با اشاره به اینکه این مجموعه در طول این سال‌ها جزو مجموعه‌های شاخص بوده و راهبری می‌کرده است، مطرح کرد: باتوجه به اینکه مجموعه‌های متعددی نیز با موضوع پاسخ‌گویی به شبهات شکل گرفته بودند، از سال ۹۹ رویکرد تحولی و ارتقای مجموعه در دستورکار قرار گرفت.

رئیس مرکز مطالعات و پاسخ‌گویی به شبهات حوزه‌های علمیه با بیان اینکه رصد و تحلیل موضوعی شبهات را دنبال می‌کنیم، عنوان کرد: شناسایی شبهه، متن شبهه و پاسخ اجمالی و پاسخ ارجاعی شبهه را در قالب نشریه امواج آلوده داریم.

وی با اشاره به اینکه میزهای تخصصی شبهه محور نیز تأسیس شده است، خاطرنشان کرد: شبهه‌هایی که با یک موضوع همگانی هستند در میزهای تخصصی شبهه طی ۶ ماه مورد بررسی قرار می‌گیرند.

حجت الاسلام والمسلمین پورامینی با بیان اینکه در بخش آموزش نیز ۲۱ مدرسه شبهه پژوهی را تشکیل داده‌ایم، تصریح کرد: این مدارس با مشارکت دیگران بوده و به دو صورت مجازی و حضوری برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه پاسخ‌گویی به شبهه نیازمند مهارت خاصی است، یادآور شد: به صورت ماهانه درحال هم‌افزایی با ۱۳ مرکز حوزوی با رویکرد پاسخ‌گویی به شبهات هستیم.

رئیس مرکز مطالعات و پاسخ‌گویی به شبهات حوزه‌های علمیه با بیان اینکه امروز ویکی‌ها مورد اقبال هستند، ابراز کرد: ویکی پاسخ به ۱۰ زبان انگلیسی، اسپانیایی، فرانسه، مالایی، اردو، پشتو، عربی، بنگالی، روسی و فارسی فعالیت دارد.

وی با اشاره به اینکه در این رویکرد تحولی بخش چندرسانه‌ای نیز تشکیل شد، بیان کرد: این بخش چندین وظیفه را در قالب تلویزیون اینترنتی پاسخ، کلیپ‌های چند رسانه‌ای و رادیو اینترنتی پاسخ دنبال می‌کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین پورامینی با بیان اینکه دو دوره جشنواره پاسخ برتر را برگزار کرده‌ایم، اظهار داشت: در این جشنواره‌ها غیر از مقاله‌ها، کتب و مراکز برتر از دو شخصیت برتر آیت‌الله العظمی سبحانی و آیت الله العظمی مکارم شیرازی نیز تقدیر شده است.

وی با اشاره به اینکه حوزه‌های علمیه استان‌ها ظرفیت خوبی هستند، مطرح کرد: از این ظرفیت می‌توان برای پاسخ‌گویی به شبهات و برگزاری دوره‌ها استفاده کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha