دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
سیدحسین مؤمنی

حوزه/ سخنران حرم مطهر بانوی کرامت ضمن اشاره به روایاتی با بیان این که نگاه به نامحرم نورانیت چهره انسان را کم‌فروغ و نماز اول وقت نورانیت چهره را فروزان می‌سازد، گفت: اگر کسی بدون عرض حاجت نیازمندی از او دستگیری کند، خداوند متعال هم به مال و هم به نسل او برکت خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسین مؤمنی در محفل معارفی حرم مطهر برگزار شد، با بیان این که در آیات و روایات کلمات و اصولی وجود دارد که اگر انسان به آنها توجه کند رافع و دافع ابتلائات حیات و زندگی ما خواهد بود، اظهار داشت: اگر این بیانات قرآن و روایات را در زندگی جاری سازیم و بدان عمل کنیم یقیناً این امور از زندگی برداشته خواهد شد.

وی ضمن اشاره به فرازهایی از حدیث ثقلین «مَا إِنْ تَمَسَّکْتُمْ بِهِمَا لَنْ تَضِلُّوا أبَداً» قرآن و عترت را دو امانت الهی نبوت به بشریت برای رهایی از گمراهی و ضلالت دانست و ابراز داشت: اگر توجه به این دو امانت داشته باشیم، حیات و زندگی ما آباد و به کمال و سعادت نائل خواهیم شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مؤمنی در بخش دیگری از سخنان خود به روایاتی از باب وُجُوبِ إِصْلاَحِ اَلنَّفْسِ عِنْدَ مَیْلِهَا إِلَی اَلشَّرِّ کتاب وسائل‌الشیعه اشاره نمود و تصریح کرد: زمانی که انسان میل به بدی پیدا می‌کند، اگر شیطان بتواند روزنه‌ای یابد، ما را از بندگی خدا فاصله خواهد داد؛ فاصله‌گرفتن از بندگی خدا همان و عروض این آسیب‌هایی که الان می‌بینیم جامعه بدان مبتلاست نیز همان لحظه شکل خواهد گرفت.

وی ضمن تبیین روایتی با بیان این که گاهی وقت‌ها انسان در دورهمی‌ها از خیرخواهی بیرون رفته، یک کلمه‌اش باب تهمت و غیبت را می‌گشاید، خاطرنشان کرد: مولی‌الموحدین علی علیه‌السلام می‌فرمایند؛ «مَن کانَت هِمَّتُهُ آخِرَتَهُ، کَفاهُ اللّه ُ هَمَّهُ مِنَ الدُّنیا»، کلید همه امورات عالم هستی از آن ذات اقدس الهی است و کسی که همّتش آخرتش باشد، خداوند هم‌وغم دنیای او را برطرف می‌سازد.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با بیان این که توکل به خداوند، «مِنْ حَیْثُ لَا یَحْتَسِبُ» رزق را به انسان می‌رساند، اظهار داشت: اگر کسی بدون عرض حاجت نیازمندی از او دستگیری کند، خداوند متعال هم به مال و هم به نسل او برکت خواهد داد.

وی ضمن اشاره به روایتی از سیره اهل‌بیت علیهم‌السلام در دستگیری از دیگران، با تأکید بر این که در کمک به نیازمند باید از آبرو، شخصیت و حیثیتش صیانت نماییم، یادآور شد: «مَنْ اَصْلَحَ سَریرَتَهُ اَصْلَحَ اللّه عَلانیَتَهُ»، پیامبر اعظم صلی‌الله علیه می‌فرمایند؛ هر کس باطن خود را اصلاح نماید، خداوند ظاهر او را اصلاح می‌کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مؤمنی ضمن تأکید بر این که نگاه به نامحرم نورانیت چهره انسان را کم‌فروغ و نماز اول وقت نورانیت چهره را فروزان می‌سازد، به روایت نبوی «مَن أصلَحَ فیما بَینَهُ و بَینَ اللّه ِ أصلَحَ اللّه ُ فیما بَینَهُ و بَینَ الناسِ» اشاره نمود و اذعان داشت: هر که میان خود و خدا را اصلاح کند، خداوند میان او و مردم را اصلاح خواهد نمود؛ هرکسی در صدد کسب رضایت الهی باشد، هم خدا و هم مردم از او راضی خواهند بود. کسب رضایت الهی در گرو جلب رضایت امام‌زمان(عج) است و تا امام‌زمان(عج) از ما راضی نباشد خدا از ما راضی نخواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha