یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام هادی صالحی

حوزه/ معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان کردستان گفت: طلاب، خود را در حجره ها محصور نکنند و با ذهن پویای به دنبال انجام کارهای پژوهشی به صورت فردی و جمعی باشند.

حجت الاسلام هادی صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان اظهار کرد: با توجه به نیاز جامعه و از سوی دیگر پیچیده شدن جنگ رسانه ای و ترکیبی دشمن، می‌طلبد که طلاب با تفکری باز و نیز تسلط کامل بر دانش های مورد نیاز تحصیلات خود را در مدرسه علمیه ادامه دهند، بنابراین انتظاری که از اساتید حوزوی می رود این است که مشوقی واقعی برای طلاب در بحث پژوهش و علم آموزی به ویژه در بحث سواد رسانه ای و فضای مجازی باشند.

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان کردستان ادامه داد: اگر بخواهیم در یک جمله اهمیت پژوهش را در حوزه های علمیه مشخص کنیم باید به این کلام از مقام معظم رهبری اشاره کنیم. معظم له می فرمایند: «عنصر تحقیق و پژوهش در همه جا به صورت یک اصل در مجموعه کارها و فعالیتهای حوزه باید مورد توجه قرار گیرد».

حجت الاسلام صالحی تصریح کرد: این کلام رهبر معظم انقلاب اسلامی مهر تأییدی بر اهمیت و حساسیت بیش از حد کارهای پژوهشی در مراکز آموزشی به ویژه حوزه های علمیه است.

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان کردستان افزود: طلاب خود را حجره ها محصور نکنند و با ذهن پویای به دنبال انجام کارهای پژوهشی به صورت فردی و جمعی باشند، زیرا همین امر باعث پویایی فکر و ذهن طلاب می شود و آنان را در آینده به مبلغانی مجرب و کاردان تبدیل خواهد کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اساتید حوزوی، مقوله پژوهش را یک نیاز حیاتی برای آینده طلاب بدانند و در این زمینه ایده های مناسب را به طلاب ارائه دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha