یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ دیدار معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم با آیت الله اعرافی

حوزه/ معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: پارک علم و فناوری قم به عنوان دبیرخانه ملی فناوری‌ها و نوآوری‌های علوم انسانی و اسلامی انتخاب شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، محمد علینژاد در نشست خبری که سالن جلسات پارک علم و فناوری استان قم برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته بسیج و عرض تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه(س)، اظهار کرد: در کشور ۵۴ پارک علم و فناوری داریم.

وی با اشاره به اینکه در کنار این پارک‌ها ۲۷۸ مرکز رشد داریم، مطرح کرد: در پارک‌های علم و فناوری ۱۲ هزار واحد فناور و شرکت دانش بنیان مستقر هستند.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه این پارک‌ها زیست بوم فناوری و نوآوری در هر منطقه و موضوعات مشخصی را ساماندهی می‌کنند، عنوان کرد: این پارک‌ها اقداماتی ازجمله خلق، ایجاد، راه‌اندازی و کمک به شرکت‌ها، پوشش دادن به نیازهای فناورانه و نوآورانه مناطق، بهبود وضعیت اقتصاد دانش بنیان در آن حوزه و ... را دنبال می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه تلاش ما بر این است که در مجموعه وزارت علوم برای موضوعات اساسی و مهم کشور دبیرخانه ملی تشکیل دهیم، خاطرنشان کرد: طی این فرآیند یکی از پارک‌های علم و فناوری را به عنوان محور و دبیرخانه اصلی این موضوع انتخاب می‌کنیم.

محمد علی نژاد اضافه کرد: در این فرآیند تلاش داریم تمام شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور در آن حوزه را به صورت مستقیم و غیرمستقیم به دبیرخانه مربوطه متصل کنیم.

وی با بیان اینکه قطب‌ها، گروه‌ها و دانشگاه‌های تخصصی آن حوزه شناسایی شده و متناسب با نیازهای کشور، برقراری ارتباط صورت ‌می‌گیرد، تصریح کرد: با این اتفاق راهبری و هدایت حل مسئله انجام خواهد شد و محور فناوری، نوآوری و دانشی آن موضوع مشخص خواهد شد.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه ورودهایی به حوزه علوم انسانی و اسلامی داشته‌ایم، یادآور شد: در این عرصه به صنایع نرم و خلاق پرداخته شده است ولی به صورت جامع به آن توجه نشده است.

وی با بیان اینکه تصمیم بر این شد دبیرخانه ملی و پارک معین این حوزه را تشکیل دهیم، ابراز کرد: در کشور نسبت به موضوع علوم انسانی و اسلامی کمی عقب هستیم و تلاش داریم اثبات کنیم این حوزه‌ درکنار ظرفیت‌های بنیادین، تولیدکننده و خلق کننده موضوعات جدید هستند.

محمد علینژاد اظهار داشت: پارک علم و فناوری قم به عنوان دبیرخانه ملی فناوری‌ها و نوآوری‌های علوم انسانی و اسلامی انتخاب شده است.

وی در پایان تأکید کرد: این دبیرخانه موضوعاتی ازجمله مسئله شناسی، شبکه‌سازی، ایجاد تحرک در عرصه اقتصاد دانش بنیان در حوزه علوم انسانی و اسلامی، هدایت و جهت‌دهی تسهیلات و ... را دنبال می‌کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha