شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
یز

حوزه / چهل و سومین دوره مسابقات قرآنی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران به میزبانی گروه ۸۴۰ موشکی مستقر در پادگان شهید کبریایی آران و بیدگل در آستان علی بن باقر (ع) مشهد اردهال آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان چهل و سومین دوره مسابقات قرآنی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در ۱۳ رشته با حضور ۳۵۰ نفر از نخبگان قرآنی نیروی زمینی ارتش به مدت ۴ روز از ۴ تا ۸ آذرماه به‌میزبانی گروه ۸۴۰ موشکی نیروزی زمینی ارتش مستقر در پادگان شهید کبریایی آران و بیدگل و با همکاری تولیت آستان مقدس علی باقر (ع)، با حضور داوران بین الملل از صبح امروز در آستان مقدس علی بن امام محمد باقر(ع ) مشهد اردهال کاشان آغاز شد.

حجت الاسلام علی نوری رئیس مرکز قرآن، عترت و نماز نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه با بیان اینکه ارتش جمهوری اسلامی ازپیشگامان فعالیت های قرآنی می باشد، گفت: اولین دوره مسابقات قرآن کشور در سال ۱۳۶۰ به میزبانی نیروی زمینی ارتش برگزار شد.

وی با بیان اینکه مسابقات قرآنی نیروی زمینی ارتش در هیچ شرایطی حتی در دوران جنگ تحمیلی و کرونا تعطیل نشده است، اظهار کرد: این دوره از مسابقات به میزبانی گروه ۸۴۰ موشکی نیروزی زمینی ارتش مستقر در پادگان شهید کبریایی آران و بیدگل و با همکاری مسئولان منطقه کاشان و استقبال بسیار خوب شرکت کنندگان در حال برگزاری است.

رئیس مرکز قرآن، عترت و نماز نیروی زمینی ارتش، برگزاری این دوره از مسابقات در آستان علی بن باقر(ع) را به دلیل قطب فرهنگی و مذهبی بودن عنوان کرد و یادآور شد: بالغ بر ۳۰۰ نفر از منتخبین از بین ۴ هزار نفر از شرکت کنندگان دوره های قبل در این مسابقات در دو مقطع کادر پایور و وظیفه شرکت کرده اند.

وی اعلام کرد: برگزیدگان برتر این مسابقه علاوه بر تجلیل در مرحله نهایی دی ماه سالجاری به مسابقات نیروهای پنج گانه ارتش در مشهد مقدس راه پیدا خواهند کرد و نهایتا به مسابقات نیروهای مسلح کشور در بهمن ماه پیوند خواهد خورد.

نوری از وجود بالغ بر ۲۰ هزار حافظ یک تا ۳۰ جزء قرآن در نیروی زمینی ارتش خبر داد و یادآور شد: با برگزاری کارگاههای نهج البلاغه و مهدویت به صورت هفتگی تمام تلاش خود را در جهت ارتقاء معنوی و امید بخشی سربازان و نیرو های مسلح به کار گرفته ایم.

وی به برگزاری مسابقات قرآنی ارتش های جهان به میزبانی عمان در سال گذشته اشاره کرد و با بیان اینکه این مسابقات هر دو سال یک بار در یکی از کشورها برگزار می شود، گفت: اولین دوره مسابقات قرآن کشورهای جهان اسلام به میزبانی جمهوری اسلامی ایران سال ۶۷ برگزار شد.

نوری به جنایات و وحشی گری رژیم صهیونیست غاصب در کشتار زنان و کودکان بی گناه غزه اشاره و اظهار کرد: دلیل اصلی ددمنشی رژیم صهیونیستی غاصب در به خاک و خون کشیدن انسانهای بیگناه دور بودن از آموزه های بشری و دینی است .

حضور در جمع نمازگزاران مسجد صفاری کاشان روز دوشنبه ۶ آذر، دیدار با نماینده ولی فقیه در منطقه کاشان، تجلیل از برگزیدگان مسابقات روز چهارشنبه ۸ آذر، سخنرانی آیت الله امامی کاشانی و حضور در محفل اُنس با قرآن در آستان مقدس محمد هلال بن علی (ع) آران و بیدگل سه شنبه ۷ آذر از دیگر برنامه های چهل و سومین دوره مسابقات قرآنی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha