شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر سوگواره نگین شکسته

حوزه / استاد حوزه علمیه مشهد با بیان اینکه وجود مقدس حضرت زهرا (س)، شخصیتی الهی و جامع تمام حقایق است، گفت: خداوند متعال جمعی را خلق کرده که در این عالم بی‌مانند هستند، یکی از این اشخاص وجود مقدس حضرت زهرا (س) و ائمه اطهار علیهم السلام هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، آیت الله سید جعفر سیدان استاد حوزه علمیه مشهد، روز گذشته در مراسم افتتاحیه سوگواره نگین شکسته با اشاره به اینکه ایران تنها کشوری است که براساس مکتب ائمه اطهار (ع) شکل گرفته است، اظهار داشت: به لطف خداوند متعال، رهبر معظم انقلاب اسلامی و تمامی ارکان ایران اسلامی، افتخار ارادت به ساحت مقدس و پاک اهل بیت(ع) را دارند.

وی با بیان اینکه وجود مقدس حضرت زهرا(س)، شخصیتی الهی و جامع تمام حقایق است، خاطرنشان کرد: خداوند متعال جمعی را خلق کرده که در این عالم بی‌مانند هستند، یکی از این اشخاص وجود مقدس حضرت زهرا(س) و ائمه اطهار می‌باشند، تمام کمالات در وجود مقدس دخت نبی اکرم اسلام(س) جمع شده است.

استاد حوزه علمیه خراسان با اشاره به اینکه همه موجودات نشانه‌های وجود و قدرت پروردگار متعال هستند و وجود حضرت حق را اثبات می‌کنند، گفت: همه چیز در این عالم، نشانه و آیه‌ای از قدرت خداوند است.

وی افزود: این نشانه‌ها که وجود پروردگار را اثبات می‌کنند هر کدام درجه‌ای دارند، خلقت و آفرینش که از نظر ابعاد مختلفش غیر قابل توصیف است، دارای آیات عظمایی همانند وجود مقدس پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) است که نشانه قدرت و صفات خداوند متعال هستند.

آیت الله سیدان، با بیان اینکه صدها حدیث در وصف عظمت صدیقه کبری(س) نقل شده است، اضافه کرد: حضرت علی(ع) حدیثی را نقل کرده‌اند که پیامبر اکرم(ص) خطاب به حضرت زهرا(س) فرمودند: فاطمه جان، خداوند متعال به خشم تو خشمگین و به رضایت تو، رضایتمند است، مرحوم علامه مجلسی این حدیث را دلیل دیگری بر عصمت حضرت زهرا(س) می‌دانند.

استاد حوزه علمیه خراسان با اشاره به حدیثی دیگر در وصف عظمت صدیقه طاهره(س)، خاطرنشان کرد: پیامبر گرامی اسلام(ص)، حضرت زهرا (س) را پاره تن خود می‌دانستند و فرمودند: هرکسی دخترم فاطمه(س) را مسرور کند، مرا شاد کرده و هر کس او را آزار دهد، مرا آزرده است، همه می‌دانیم هرکسی که موجب آزار پیامبر(ص) شود، لعنت و نفرین خدا بر او خواهد بود.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha