پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
طباطبایی

امام جمعه اصفهان گفت: اگر مردم غزه پیروز شوند آبرویی برای آمریکا باقی نمی ماند و همه فهمیدند که آمریکا، انگلیس و فرانسه جنایتکار بوده و نباید به آنها تکیه کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، آیت الله سیدیوسف طباطبایی نژاد پیش از ظهر امروز در دیدار با مدیران کتابخانه های عمومی استان اصفهان ضمن تسلیت شهادت مردم مظلوم غزه و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی اظهار داشت: دنیای کفر در برابر این جنایات سکوت کرده و علت آن این است که همه آنها وابسته به آمریکا می باشند.

وی افزود: حضرت امام (ره) یکی از کارهایی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی انجام دادند بستن سفارت اسرائیل و بازگشایی سفارت فلسطین بود و بهترین تعبیر را درباره رژیم اسرائیل به کار بردند و فرمودند "اسرائیل غده سرطانی است".

نماینده ولی فقیه در اصفهان با بیان این که آمریکا برای ترساندن کشورهای اسلامی، رژیم صهیونیستی را در این منطقه قرار داده است گفت: آمریکا به طور صریح از اسرائیل حمایت و از حق «وتو» خود استفاده کرده و حتی به سازمان ملل نیز اجازه محکوم کردن این جنایات را نمی دهد.

وی اضافه کرد: اگر مردم غزه پیروز شوند آبرویی برای آمریکا باقی نمی ماند و همه فهمیدند که آمریکا، انگلیس و فرانسه جنایتکار بوده و نباید به آنها تکیه کرد.

امام جمعه اصفهان عنوان کرد: دشمنان با دست خود آبروی خود را می برند؛ در تاریخ جهان نیز حمله به کودکان و تخریب بیمارستان بر سر نوزادان شیرخوار سراغ نداریم.

وی در ادامه سخنان خود ضمن قدردانی از تلاش های کتابداران و مجموعه عوامل و کارکنان کتابخانه های عمومی استان عنوان کرد: لازم است که دیگران را به کتابخوانی تشویق کنید، چرا که در غیر این صورت اگر کتاب و کتابخانه باشد، اما مطالعه وجود نداشته باشد فایده ای ندارند.

آیت الله طباطبایی نژاد قرار گرفتن و همجواری در کنار کتاب را توفیق دانست و افزود: هر مقدار که مطالعه کنید ارزش تان بالاتر می رود، چرا که علم ارزش ذاتی دارد، لذا کتب مختلف را مطالعه کنید و برخی را حفظ کرده و به خصوص در مسائل اعتقادی کتب مختلف را مطالعه نمایید تا رشد دینی و اسلامی خود را افزایش داده و از این فرصت استفاده کنید.

وی با اشاره به روایتی در خصوص اهمیت یادگیری و آموزش به دیگران گفت: امام صادق می فرمایند:" مَن تَعَلَّمَ للّه‏ِِ وعَمِلَ للّه‏ِِ وعَلَّمَ للّه‏ِِ دُعِیَ فی مَلَکوتِ السَّماواتِ عَظیماِ هر که برای خدا علم بیاموزد و برای خداعمل کند و برای خدا به دیگران آموزش دهد، در ملکوت آسمانها از او به بزرگی یاد شود ".

نماینده ولی فقیه در اصفهان با تأکید بر تأثیر کتاب و کتابخوانی در رشد جوامع بشری تصریح کرد: رفتار کتابدار با افرادی که کتاب می گیرند باید به گونه ای باشد که آنها را جذب کند، چرا که در کتابخوانی بسیار عقب هستیم و گاهی در روز یک ساعت نیز مطالعه نمی کنیم.

وی خاطر نشان کرد: پیامبر خدا (ص) می فرمایند:" أعلَمُ النّاسِ مَن جَمَعَ عِلمَ النّاسِ إلی عِلمِهِ ، داناترین مردم کسی است که دانش مردم را با دانش خود جمع کند. " ، بنابراین دیگران را به مطالعه نمودن جذب کنید و هم چنین حفظ و نگهداری کتاب نیز مهم می باشد.

در ابتدای این جلسه مسئول کتابخانه های عمومی استان به آمار تعداد کتابخانه های عمومی فعال در استان اشاره کرد و اظهار داشت: ۲۱۱ کتابخانه عمومی در استان فعال است و طی چند ماه اخیر نیز ۲ کتابخانه عمومی به شهر بهاران شهرستان فلاورجان و کاشان اضافه شده است.
انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • کارشناس IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
    0 0
    آمریکا خیلی بد است و اگر اجباری در کار نبود بچه‌ها و نوه‌هایتان هرگز پایشان را به آمریکا و کانادا نمیگذاشتند.