شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
سید عمار حکیم

حوزه/ حجت الاسلام سید عمار حکیم گفت : مواضعی که پرچم آن را جوامع بین المللی در زمینه مفاهیم حقوق بشر با معیارهای دوگانه برافراشته‌اند، نیازمند بازنگری است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید عمار حکیم رئیس جریان حکمت ملی عراق با اشاره به روز جهانی همبستگی با مردم فلسطین گفت: امیدواریم که آتش بس فعلی ادامه یابد و منجر به توقف همه جانبه جنگ و بسیج تلاش‌های بین المللی، عربی و اسلامی برای تسکین اوضاع مردم رنج‌کشیده در غزه و بازسازی این منطقه شود.

او با اشاره به اینکه مردم صبور و مقاوم فلسطین در اراضی اشغالی نوار غزه، ۴۵ روز تجاوز آشکار را پشت سر گذاشتند، خاطرنشان کرد: تجاوز اسرائیل جنایت جنگی در ابعاد کامل، نسل کشی سیستماتیک و محاصره ناعادلانه بود. بمباران بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی - درمانی و مناطق مسکونی، هر روز تعداد زیادی شهید و مجروح به جا می‌گذاشت که اکثر آنها زنان، کودکان و سالمندان بودند.

وی افزود: این جنایت که فراتر از همه مرزها، کنوانسیون‌ها و قوانین بین المللی و بشردوستانه است، نیازمند موضع جدی جامعه جهانی برای نجات مردم فلسطین و پایان دادن به رنج آنها است.

رئیس جریان حکمت ملی عراق در ادامه تصریح کرد: مواضعی که با معیارهای دوگانه در زمینه مفاهیم حقوق بشر، آزادی بیان، حقوق زنان، کودکان و سالمندان و سایر عناوین، مشخص شده و جامعه جهانی پرچم خود را در جهت اجرای آنها برافراشته است، نیازمند بازنگری واقعی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha