سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
دکتر پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال‌احمر، با حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهرستانی نماینده آیت‌اللّه‌العظمی سیستانی

حوزه/ نماینده آیت‌اللّه‌العظمی سیستانی گفت: جمعیت هلال‌احمر جایگاه مهمی در حوزه بین‌الملل دارد؛ چراکه همه کشورها خواستار همکاری با این جمعیت هستند که این نشان‌دهنده اعتماد آن‌ها به این جمعیت است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، دکتر پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال‌احمر، با حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهرستانی نماینده آیت‌اللّه‌العظمی سیستانی، دیدار و گفت‌وگو کرد.

در ابتدای این دیدار، رئیس جمعیت هلال‌احمر گزارش مختصری از فعالیت‌های بشردوستانه این جمعیت درباره جمع‌آوری کمک‌های مردمی‌برای مردم مظلوم فلسطین در قالب پویش بشردوستی ارائه کرد.

کولیوند در ادامه به نقض قوانین بشردوستانه از جمله حمله رژیم غاصب صهیونیستی به بیمارستان غزه و هلال‌احمر اشاره و این حملات را محکوم کرد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر گفت: از ابتدای وقوع درگیری‌ها در غزه جمعیت هلال احمر درصدد بوده به مردم غزه کمک کند ولی گذرگاه رفح که تنها مسیر کمک رسانی به غزه بوده، تاکنون بسته بوده و روزانه ۱۵ کامیون اقلام بشردوستانه از این مسیر عبور می‌کردند.

وی در ادامه بیان کرد: از طریق اعلام فراخوان، ۱۰ هزار تن کمک مردمی جمع آوری شده است.

کولیوند ادامه داد: جلساتی با کشورهای مختلف و ۸۶ جمعیت ملی داشته ایم و درصددیم علیه رژیم صهیونیستی به دلیل نقض حقوق بشر اعلام جرم کنیم.

رئیس جمعیت هلال احمر افزود: مردم غزه از نظر دارو در مضیقه و مشکل قرار دارند و ارسال سوخت و دارو برای آنها خیلی اهمیت دارد. در حال حاضر که گذرگاه رفح باز شده روزانه ۱۰۰ کامیون اقلام بشردوستانه به غزه ارسال می‌شود.

در ادامه حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدجواد شهرستانی ضمن تقدیر از عملکرد جمعیت هلال‌احمر در کمک‌رسانی به مردم مظلوم فلسطین، گفت: جمعیت هلال‌احمر جایگاه مهمی در حوزه بین‌الملل دارد؛ چراکه همه کشورها خواستار همکاری با این جمعیت هستند که این نشان‌دهنده اعتماد آن‌ها به این جمعیت است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha