شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کمک آیت الله العظمی سیستانی به غزه

حوزه/ شیخ عبدالمهدی الکربلایی، از ارسال اولین محموله داروها و تجهیزات پزشکی ضروری به نوار غزه خبر داد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، شیخ عبدالمهدی الکربلایی، نماینده آیت الله سیستانی و متولی شرعی حرم امام حسین (علیه السلام)، از ارسال اولین محموله داروها و تجهیزات پزشکی ضروری به نوار غزه خبر داد.

شیخ الکربلایی گفت: با توجه به توصیه‌های حضرت آیت الله سیستانی مبنی بر امدادرسانی به مردم آسیب دیده و مظلوم فلسطین در نوار غزه، دستوراتی دیروز و امروز به بخش روابط عمومی و مابقی برادران مسئول در سازمان بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جهت ارسال اولین محموله دارو و ملزومات پزشکی لازم به میزان (۱۶) تن ابلاغ شد.

در همین راستا، احمد حسن فهد، معاون رئیس بخش روابط عمومی آستان مقدس حسینی گفت: با دستور مستقیم شیخ عبدالمهدی الکربلایی، نماینده آیت الله سیستانی اولین کاروان کمک‌های حامل مواد پزشکی برای کمک رسانی به مردم فلسطین در نوار غزه به میزان تقریبی (۱۶) تن دارو و تجهیزات پزشکی ضروری به راه افتاد.

وی تصریح کرد: این اقدام با هماهنگی مشترک با جمعیت هلال احمر عراق انجام شد و به نوبه خود با جمعیت هلال احمر مصر و فلسطین و همچنین وزارت بهداشت فلسطین هماهنگی صورت گرفت.

حسن فهد افزود: این کاروان ها حامل مواد و لوازم پزشکی لازم و مورد نیاز مصدوم یا بیمار هستند و امید است به مصر و سپس فلسطین تحویل داده شود.

وی اشاره کرد: این اولین اقدام است و اقدامات پزشکی و بشردوستانه دیگری توسط آستان مقدس حسینی برای امداد رسانی به مردم فلسطین به دنبال خواهد داشت.

گفتنی است آستان مقدس حسینی پیش از این نیز آمادگی خود را برای انتقال مجروحان فلسطینی و مداوا در بیمارستان های خود در کربلا با هماهنگی ارگان های دولتی عراق و فلسطین اعلام کرده بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha