شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
اعطای حکم به خانم برقعی

حوزه/ حکم «رییس هیأت امنای یادمان شهدای گمنام جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها» از سوی دبیر هیأت امنای شهدای گمنام استان قم به خانم برقعی اعطا شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، مراسم اعطای حکم «رییس هیأت امنای یادمان شهدای گمنام جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها» به سیده زهره برقعی مدیر این موسسه علمی_حوزوی از سوی بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس در جوار مزار شهدای گمنام برگزار شد.

استان قم ۱۳۰ زن شهیده تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است

در این مراسم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی لقمان پور ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها، عنوان کرد: حرکت در مسیر شهدا باید سه ویژگی داشته باشد تا «عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ» شویم، اول امام است، همانند امام حسین علیه‌السلام و حضرت امام خمینی(ره) که انقلاب اسلامی را مدیون حضرت امام هستیم.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، دومین و سومین ویژگی برای حرکت در مسیر شهدا را امت و مکتب دانست و افزود: ما باید از مکتب اهل بیت علیهم‌السلام مراقبت کنیم و این مکتب را به نسل جدید انتقال دهیم تا در مکتب شهدایی تربیت شوند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین لقمان پور با بیان اینکه استان قم ۱۳۰ زن شهیده تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است، گفت: در قم، ۷۳ بانوی رزمنده، جانباز و آزاده داریم، همچنین بیش از ۱۲۴۰ زن در پشتیبانی از دفاع مقدس حضور داشتند.

دبیر هیأت امنای شهدای گمنام استان قم با بیان اینکه ما برای مکتب شهدا و جهاد و مقاومت باید مدلی طراحی کنیم، یادآور شد: مدل شهید و شهادت خانم ها با آقایان متفاوت است و می‌تواند سلاح، قلم و یا تربیت باشد، یعنی مادری که می‌تواند فرزندان خود را حسینی و یا فاطمی و زینبی تربیت کند و تربیت شهدایی و نسل جبهه و مقاومت داشته باشد.

حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها اولین شهید راه ولایت هستند

در ادامه، سیده زهره برقعی مدیر جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها با بیان اینکه حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها اولین شهید راه ولایت هستند، عنوان کرد: اگر فریادهای حضرت و دفاع ایشان از ولایت نبود، امروز از شیعه خبری نبود.

مدیر جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها با اشاره به اینکه حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها نیز گمنام هستند، خاطرنشان کرد: این شهدای بزرگوار در دنیا گمنام‌اند، اما می درخشند و نورهایی هستند که پرتوافکنی آنها در آخرت، راه را به ما نشان خواهد داد.

برقعی با اشاره به مخفی بودن مزار حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها، گفت: در کتب اهل سنت، این روایت پیامبر گرامی اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله آمده که فرمودند «فاطِمَة بَضْعَةُ مِنّی فَمَنْ أَغْضَبَها أَغْضَبَنِی؛ فاطمه پاره وجود من است، هر چه او را غضبناک کند مرا غضبناک کرده است»؛ مخفی بودن مزار حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها، ولایت را اثبات می‌کند.

وی در پایان تأکید کرد: گاهی بانوان باید در جامعه حضور اجتماعی، فرهنگی و علمی داشته باشند، ما باید به مسئولیت خود در این زمان واقف باشیم و در مسیر آرمان های اسلام و انقلاب اسلامی و شهدا گام برداریم.

در پایان این مراسم، حکم «رییس هیأت امنای یادمان شهدای گمنام جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها» به خانم برقعی قرائت شد.

به موجب این حکم، انتصاب «رییس هیأت امنای یادمان شهدای گمنام جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها» منظور حفاظت و بهره برداری از آثار و ارزش های دفاع مقدس و ثبت حماسه های جاودانه امت اسلام و آثار آن در شئون فرهنگی و جلوگیری از نابودی یا تحریف و یا به فراموشی سپردن میراث گران‌بهای خون پاک ایثار گران اسلام و دستاوردهای دفاع مقدس صادر شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha