دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کریم لایقی اصل

حوزه/ مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری دوره آموزشی ویژه کانون تخصصی خواهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، کریم لایقی اصل ظهر امروز از تاسیس ۵۳ کانون فرهنگی و هنری ویژه خواهران در استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: مساجد فعالی که مایل به تشکیل کانون فرهنگی و هنری ویژه خواهران دارند تا پایان آذر ماه فرصت دارند یا به صورت حضوری مراجع و نسبت به تشکیل کانون خود اقدام نمایند و یا اینکه فرم تقاضانامه تأسیس کانون ویژه خواهران را از سامانه زیست بوم بچه‌های مسجد به آدرس www.bachehayemasjed.ir دریافت کرده و با تأیید امام جماعت یا هیأت امنای مسجد اقدام به تأسیس کانون ویژه خواهران کنند.

وی درباره اهداف تأسیس کانون‌های فرهنگی و هنری خواهران اظهار کرد: فراهم سازی زمینه مشارکت بیشتر بانوان در امور فرهنگی، توانمندسازی بانوان خانه‌دار، تبیین فرهنگ حجاب و عفاف، ترویج سبک زندگی اسلامی، آموزش‌های اعتقادی، تربیت، رشد و توانمندسازی نیروهای متعهد انقلابی و کارآمد در حوزه فعالیت‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی و توسعه فرهنگ اصیل و ناب اسلامی ایرانی در مساجد، از رویکردهای مهم این کانون‌ها در مساجد خواهد بود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد به برگزاری دوره آموزشی «۸ ساعت» ویژه کانون تخصصی خواهران اشاره کرد و گفت: بر این اساس و با هدف تاثیرگذاری این کانون‌ها در گام نخست، دوره آموزشی، هماهنگی و هم گفتمانی ویژه مدیران کانون‌های تخصصی خواهران طراحی شده است.

وی به اهداف این دوره اشاره کرد و یادآور شد: تبیین نقش و جایگاه زن در تحقق تمدن نوین اسلامی، احیای گفتمان نظام زن و خانواده از منظر مقام معظم رهبری در بستر مسجد تراز اسلامی، تبیین وظایف برنامه ریزان و فعالان حوزه زن و خانواده به منظور پیشرفت در عرصه‌های معنویت، فکر، علم و زندگی در سطح فردی و اجتماعی از اهداف این دوره آموزشی است.

لایقی اصل تاکید کرد: الگوسازی، انتقال تجربیات و توانمندسازی مدیران کانون‌های تخصصی خواهران، تقویت شبکه‌های بانوان در بستر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و ارتقای سطح توانمندی خواهران عضو کانون‌های مساجد از طریق آموزش علمی، هدفمند و روز آمد از دیگر اهداف این دوره آموزشی است.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد حضور شخص مدیر کانون تخصصی خواهران در این دوره را الزامی دانست و افزود: مخاطبین دوره فقط شخص مدیران کانون‌های تخصصی خواهران بوده که به مدت هشت ساعت آموزشی در دوره شرکت خواهند کرد.

لایقی اصل در پایان یادآور شد: این دوره آموزشی ۹ آذرماه در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سید IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
    0 0
    سلام این برنامه از برنامه های ویژه ولازم برای استان کهگیلویه و بویر احمد می باشد دستمریزاد به خادمان و خدمتگزاران نظام جمهوری اسلام ایران و الخصوص خبرگزاری فعال و مرد خدمت در عرصه رسانه جناب امیرپور که اینگونه بدون منت دارند کار انجام میدهند