سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
صفایی بوشهری

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تأکید بر اینکه عنصر اسلامی و مقاومت عزت می آفرینند، بیان کرد: اگر کشورهای اسلامی عزت می خواهند، عزت در اسلامیت و مقاومت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری امروز در همایش بین المللی «غزه مظلوم مقتدر» با بیان اینکه نظام آفرینش یک قاعده تکوینی است، اظهار داشت: هر پدیده در مقابل حوادث گوناگون اگر توان استقامت داشته باشد، آن پدیده می تواند به حیات خود ادامه دهد و این پدیده همچنین می تواند مسیر رشد را طی نمایند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر افزود با اشاره به اینکه اگر موجودی در مقابل حوادث گوناگون قدرت مقاومت نداشته باشد آن پدیده دچار زوال خواهد شد، گفت: اگر یک درخت در مقابل طوفان قدرت مقاومت نداشته باشد قطعا آن درخت ریشه کن خواهد شد یا اگر یک بنا در مقابل زلزله ای که ایجاد می شود قدرت مقاومت نداشته باشد فرو میریزد.

امام جمعه بوشهر افزود: حیات هر پدیده به اندازه قدرت مقاومت او در مقابل پدیده‌های سخت و مهاجم است که یک قاعده تکوینی می باشد و تمدن های بشری نیز اینگونه بوده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با تأکید بر اینکه هر تمدنی که قدرت مقاومت داشته باقی مانده است و هر امتی که قدرت مقاومت نداشته است شکست خورده است، عنوان کرد: در تاریخ، کشورها و اقوامی که قدرت مقاومت داشتند ماندگار شدند و اقوامی که قدرت مقاومت نداشتند از بین رفته اند و در تاریخ فقط نامی از آن‌ها برده می شود.

وی ادامه داد: دو عنصر مهم اسلامیت و مقاومت در تاریخ اسلام هر جایی در کنار هم بوده اند، پیروزی حاصل شده است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر تصریح کرد: اگر عنصر مقاومت و اسلامیت توسط مسلمانان ایجاد شود قطع به یقین خداوند با امدادهای غیبی اش آن ها را یاری می دهد و از حوادث تلخ حال نباید ترس داشت و محزون شد.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با بیان اینکه در تاریخ اسلام حوادث گوناگونی را تجربه کردیم که عنصر مقاومت باعث پیروزی شد، گفت: در تاریخ اسلام مقاومت مردم فلسطین از فرازهای مقاومت شمرده می شود.

وی با اشاره به اینکه مردم فلسطین حماسه بزرگی در تاریخ اسلام آفریده‌اند، بیان کرد: رژیم اشغالگر قدس ادعا می کرد یک روزه می توانیم تمامی کشورهای عربی را در یک شرایط سخت زیستی قرار دهیم و در حوزه اطلاعات به ویژه موساد بر تمام امور در فلسطین و کشورهای جانبی را زیر نظر دارد و بعضا ادعا می شد جز سه ارتش یا پنج ارتش بزرگ جهان اسلام هستند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر اضافه کرد: کشورهایی که مدعی حقوق بشر هستند مانند آمریکا، انگلیس و فرانسه برای یاری و حمایت از رژیم اشغالگر قدس اولین هایی بودند که وارد این کشور شدند.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری افزود: مردم فلسطین چنان ضربه ای به این دیو خون آشام و دیگر ابر دیوهای جهان زدند که هنوز گیج و سردرگم هستند و امروز می بینیم تمامی شرایط آتش بس را پذیرفته اند و مجبور به مذاکره شدند.

وی با تأکید بر اینکه عنصر اسلامی و مقاومت عزت می آفرینند، بیان کرد: اگر کشورهای اسلامی عزت می خواهند، عزت در اسلامیت و مقاومت است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه این مقاومت یک شکوه آفرید، ادامه داد: شکست پذیری و بیت العنکبوت بودن رژیم اشغالگر قدس را نشان داد و همچنین باعث شد تا مردم جهان چهره واقعی این رژیم پلید که حتی به بیمارستان ها و کودکان رحم نکرد را بیشتر بشناسند.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری عنوان کرد: از جهات فقهی حمایت از مردم مظلوم فلسطین و خط مقاومت واجب است و سکوت قطعا حرام می باشد.

امام جمعه بوشهر اضافه کرد: ایران اسلامی نشان داد در تمامی فراز و نشیب ها بدون ترس در کنار مردم فلسطین ایستاده است و از آن ها دفاع می کند.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با بیان اینکه استان بوشهر پایتخت مقاومت ایران است، خاطر نشان کرد: مردم این استان در تمامی فرامین رهبری پیشگام هستند و با تمام وجود از مردم فلسطین حمایت و دفاع کردند و تحت فرمان مقام معظم رهبری حتی حاضر به حضور در فلسطین می باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha