یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
شهید

حوزه / رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: شهید محسن فخری‌زاده در بهشت همنشین پیامبر (ص) است زیرا رسول الله (ص) فرمودند راستگویان و امانتداران در آن دنیا با من همنشین هستند. این دو ویژگی به شکل کاملی در شهید فخری‌زاده وجود داشت.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، چهارمین همایش ادبی فخر ایران و آیین رونمایی از خودرو شهید فخری‌زاده در حادثه تروریستی آبسرد، امروز ۸ آذر در موزه ملی انقلاب اسلامی برگزار شد.

در ابتدای این جلسه محمد قاسم ناظر مدیرعامل موزه، گفت: ترور دانشمندان ما نشان می‌دهد دشمن از فناوری کشورمان هراس دارد. ترور شهیدانی نظیر فخری‌زاده تلخ است اما دشمنان باید بدانند راه فخری‌زاده‌ها توسط جوانان انقلابی ادامه پیدا خواهد کرد.

چرا شهید فخری زاده گمنام بود؟

در ادامه مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین سید ضیاءالدین آقاجان‌پور رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی در سخنانی اظهار کرد: از من سؤال می‌شود چرا شهید فخری‌زاده در زمان حیات گمنام بود. دلیل اول اینکه به دلایل مسائل امنیتی ایشان و کارهایشان محرمانه بودند. دلیل دیگر اینکه شهید فخری‌زاده به شدت از شهرت گریزان بود به‌نحوی‌که بعد از شهادت ۳۰ دقیقه فیلم درباره ایشان وجود نداشت!

وی ادامه داد: با اطمینان می‌گویم شهید فخری‌زاده در بهشت با پیامبر (ص) همنشین است، زیرا رسول اکرم (ص) فرمودند: افرادی در آخرت با من همنشین خواهند بود که هم صادق و هم امانت‌دار باشند. این دو ویژگی به شکل کامل در شهید فخری‌زاده دیده می‌شد. شهید فخری‌زاده بعد از پیروزی انقلاب وارد سپاه شد و با شروع قائله کردستان به آن منطقه رفت و به عنوان مسئول فرهنگی مشغول کار شد. سپس در ایام جنگ به دفاع پرداخت. بعد از هشت سال جنگ تحمیلی وارد عرصه فیزیک هسته‌ای شد.

وی در خاتمه بیان کرد: دانشمندان هسته‌ای به ویژه شهید فخری‌زاده برای این به حوزه فیزیک هسته‌ای ورود کردند که کشورمان قوی و قدرتمند باشد البته در قرآن کریم نیز تأکید شده تا می‌توانید آمادگی دفاعی خود را بالا برید. در خاتمه سخنانم به عملیات «طوفان الاقصی» اشاره می‌کنم. این عملیات گوشه‌ای‌ از عظمت جبهه مقاومت را نشان داد.

امیر سرتیپ نبی سهرابی جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز در این همایش بیان کرد: هدف از این جلسه رونمایی از آثار شهید است زیرا رسالت موزه این است تا پیام شهدا را به نسل امروز و فردا منتقل کند. همچنین آثار شهدا و کارهایی که انجام دادند به جوانان امروز و فردا این امکان را می‌دهد که به داشته‌های ملی و انقلابی خود، افتخار کنند.

سید محمد حسینی معاون امور مجلس رئیس جمهور نیز بیان کرد؛ یاد شهدای هسته‌ای را گرامی می‌داریم. درباره شهید فخری‌زاده حرف زدن کاری دشوار است زیرا ابعاد شخصیتی ایشان متعدد است. شهید فخری زاده هم در بحث معنویت در جایگاهی بالا بود و هم در حوزه فلسفه علم و مباحث مدیریت آگاهی خوبی داشت.

وی ادامه داد: وی در بحث هسته‌ای و واکسن کرونا توانست مدیریت خود را نشان دهد. ای کاش امروز بودند و می‌دیدند خون شهدای هسته‌ای چگونه رژیم صهیونیستی و آمریکا را رسوا کرده است. شهید فخری‌زاده جوهر همت و معدن غیرت بود. وی محبوب خدا و مطلوب مردم نیز شد.

سید مجتبی ابطحی دبیرکل کنفرانس بین المللی حمایت از فلسطین آخرین سخنران این همایش بود. وی بیان کرد: در ۱۵ مهر دشمن صهیونیستی با عملیات ترکیبی جبهه مقاومت روبرو شد. در ادامه اسرائیلیان عملیات جنایت را پیشه گرفتند و به شکل ترکیبی آن را ادامه دادند. فلسطینی‌ها هم مقاومت ترکیبی را پیشه کردند این عمل در نهایت منجر به پیروزی‌های روز به روز جبهه مقاومت شده است.

در این همایش حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالله حسینی، حمید هنرجو، علیرضا قزوه، نغمه مستشار نظامی، علی محمد مؤدب و مهدی سیار اشعاری خواندند. همچنین از خانواده شهیدان؛ محسن فخری‌زاده، مجید شهریاری، مسعود علی محمدی، مصطفی احمدی روشن و داریوش رضایی‌نژاد تجلیل به عمل آمد.

در بخش دیگری از این مراسم از کتاب «فخر ایران ۲» رونمایی شد. این کتاب مجموعه‌ای از اشعار شاعران درباره شهید فخری‌زاده است. اشعار آورده شده در این کتاب را محمد مهدی عبداللهی گردآوری کرده است.

در انتهای این مراسم میلاد هارونی خواننده جوان و انقلابی، قطعه‌ای تحت عنوان «تجسم غیرت» با محوریت مبارزان غزه را اجرا کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha