شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
امام جمعه کنگان

حوزه/ امام جمعه کنگان گفت: مجلس شورای اسلامی نمایندگانی در تراز شهید مدرس نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام محمود محمودی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت الله سید حسن مدرس و روز مجلس شورای اسلامی گفت: شهید آیت الله مدرس الگویی برای همه نمایندگان مجلس شورای اسلامی است.

وی بیان کرد: اهتمام به امور مردم، استبداد ستیزی، ایستادگی در برابر تهدید و تطمیع، خداترسی، ساده زیستی، ترجیح مصالح ملی بر منافع شخصی از ویژگی های بارز شهید مدرس بود.

خطیب جمعه کنگان با تاکید بر حضور گسترده مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: مجلس شورای اسلامی نیازمند حضور نمایندگانی انقلابی، شجاع، مردمی، متعهد، متخصص، دلسوز، پایبند به قانون اساسی، معتقد به اصول و ارزشها است که بتوانند امور مردم و کشور را با قانون گذاری صحیح راه ببرد.

حجت الاسلام محمودی با بازخوانی بیانات رهبر فرزانه انقلاب در جمع هزاران نفری از بسیجیان، افتخار امام امت به بسیجی بودن را نشان دهنده شان عظیم بسیج دانست و بیان داشت: به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب، دوراندیشی امام در تشخیص نیاز مبرم کشور به یک نیروی عظیم مردمی منطق تشکیل بسیج در اندیشه امام امت بود.

وی با بیان خصوصیات و شاخصه های بسیج در کلام گهربار رهبر بسیجیان افزود: مردمی بودن، تعهد و احساس مسئولیت، بی اعتنا نبودن به مسائل جاری و آینده کشور، انقلابی بودن، نظم داشتن، قانون گریز نبودن و هنجار شکن نبودن از جمله شاخصه های یک بسیجی است.

امام جمعه کنگان با تحلیل شکست های جبهه استکبار به سرکردگی آمریکا و شکست مفتضحانه آنها و رژیم کودک کش صهیونیستی، تداوم پیروزی های جبهه مقاومت و تغییر معادلات و جغرافیای سیاسی به نفع جبهه مقاومت در بیانات رهبری اشاره و در پایان این بخش از خطبه ها عنوان کرد: بصیرت افزایی، داشتن ابتکار عمل در مسائل مهم، پرهیز از بازی در زمین دشمن، امیدواری به آینده، پرهیز از غرور، قدردانی نعمت بسیجی بودن، توکل همیشگی به پروردگار و جذب نیروهای طراح، پرهیز از دو قطبی های کاذب از توصیه های کاربردی رهبری به بسیج و بسیجیان بود.

حجت الاسلام محمودی در فراز دیگری از خطبه ها با اشاره پیامدهای جنگ غزه برای غرب و اروپا گفت: حملات وحشیانه رژیم کودک کش و جعلی صهیونیستی موجب خیزش و خروش ملت ها در سراسر جهان از جمله اروپا شد به گونه ای که برخی دولتهای غربی در سایه این اعتراضات سراسری و گسترده جهانی از مواضع حمایتی خود در قبال صهیونیست ها عقب نشینی و از ملت مظلوم و مقاوم فلسطین حمایت کردند.

وی با گرامیداشت ۱۶ آذرماه روز دانشجو و بازخوانی نقش و جایگاه رفیع دانشجویان بیان داشت: ۱۶ آذر متعلق به همه دانشجویان استکبار ستیز و ضد آمریکا و ضد سلطه است و دانشجویان نقشی کم نظیر در پیدایش انقلاب اسلامی، تسخیر لانه جاسوسی، دفاع مقدس حماسه دفاع از حریم و حرم، تولید علم و تحقق بیانیه گام دوم داشته و دارند.

خطیب جمعه کنگان در پایان از پیگیری مسئولان در رسیدگی به مشکل برخی شهروندان در مورد مشکلات مربوط به کپسول گاز تشکر کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha