دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
صفایی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: هویّت روحانیت که احیا شود، دین هم احیا خواهد شد و کاری در برگزاری کنگره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری (ره) صورت گرفته، عقبه دانشی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان بوشهر امروز در نشست اعضای نهمین کنگره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری (ره) با بیان اینکه برگزاری این کنگره در سطح کشور بی نظیر است اظهار داشت: استان بوشهر بعد از سال ۱۳۳۱ و بعد از رحلت آیت الله بلادی بوشهری (ره) فوق العاده به محاق رفت و تاریخ استان که با خون شهدای مقاومت و تلاش علما رقم خورده بود در یک فضای خموشی به سر برد.

امام جمعه بوشهر افزود: در این مدت جامعه استان از پیشینه و گذشته فرهنگی، بیداری و بصیرتی و ضد استکباری کاملاً دور شد. یک جامعه اگر از پیشینه خود مطلع نباشد و اگر آن پیشینه، پیشینه‌ای شکوهمند بوده باشد قطعاً نمی‌داند ریشه خود کجاست و دچار بحران هویت دینی و شخصیتی و قومی می‌شود.

وی برگزاری کنگره علامه بلادی بوشهری (ره) را بر اساس عقبه دانشی عنوان کرد و ابراز داشت: کاری که انجام گرفت کاری دانشی بود تا مردم استان ریشه و ثمره تاریخی و پرشکوه خود را در حوزه دینی، ملی، بصیرتی و مقاومتی بدانند. هویت دینی و بیداری و مقاومت در برابر استکبار این استان برخاسته از جامعه روحانیت و علما و بزرگان بوده، لذا برای احیای آن کار دانشی خوبی صورت گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با بیان اینکه روز «روحانیت» هویت دینی را در استان ترویج کرد، گفت: علاوه بر این یکی از برنامه احیای تاریخ مقاومت استان بود که با برنامه‌هایی چون روز زنان لرده و سالروز شهادت رئیسعلی دلواری و برنامه دو قرن مقاومت این کار طی سال‌های گذشته انجام شد و در حدود پنج سال گذشته، بوشهر استانی در کشور شناخته می‌شود که فرهنگ مقاومت در آن نهادنیه شده است.

وی بیان داشت: استان بوشهر سابقه ۲۶۰ ساله اقامه نماز جمعه را دارد که هیچ کجای ایران به این اندازه نبوده که این اقامه نماز جمعه مستمر بوده باشد.

امام جمعه بوشهر با اشاره به تألیف کتاب «تصانیف العلما» گفت: این کتاب برگرفته از تألیف هزار و ۲۰۰ کتاب از مؤلفین عالم استان بوشهر که بزودی به چاپ می‌رسد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر افزود: اگر هویت روحانیت احیا شود، دین هم احیا خواهد شد و کاری در برگزاری کنگره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری (ره) صورت گرفته، عقبه دانشی دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha