شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
جلسه اخلاق هفتگی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان گلستان گفت: قرآن هیچ وقت کهنه نمی شود، زیرا کتابی است که برای یک زمان، مکان و جامعه مخصوص نیامده است بلکه برای تمام زمان‌ها و مکان‌ها و ملت‌ها تا روز قیامت آمده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گرگان، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی در جلسه اخلاق هفتگی مدرسه علمیه تخصصی الزهراء(سلام‌الله‌علیها) گرگان در جمع طلاب این مدرسه برگزار شد، گفت: قرآن بهترین، محکم‌ترین و متقن‌ترین راه نجات بشریت است.

وی افزود: بسیاری از مفسرین و محدثین شیعه مانند علامه طباطبایی و ۳۴ نفر از علمای معروف اهل سنت نقل می‌کنند که مصداق اکمل آیات سوره مبارکه دهر، حضرت رسول (صلی‌الله‌علیه‌وآله)، امیرالمؤمنین ، حضرت فاطمه، امام حسن و امام حسین(علیهم‌السلام) می‌باشند که نذر خود را در مورد سه روز، روزه داشتن ادا کرده و جز با آب افطار نکردند و قلب آنان از خوف خدا پر بود.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان ادامه داد: مراد از «ابرار» در آیه پنجم از سوره مبارکه دهر کسانی هستند که وقتی یک تکلیفی را به عهده می‌گیرند به خوبی انجام می‌دهند، لذا به طریق اولی به تکالیف الهی عمل می‌کنند».

آیت الله نورمفیدی با اشاره به آیه «وَیُطْعِمُونَ الطَّعَامَ عَلَیٰ حُبِّهِ مِسْکِینًا وَیَتِیمًا وَأَسِیرًا»، افزود: اهل بیت(علیهم‌السلام) طعام خود را در عین اینکه به آن نیازمند بوده و دوست دارند، نه برای پاداش و تشکر بلکه برای رضای خداوند به مسکین، یتیم و اسیر می‌دهند.

وی با اشاره به این قسمت از آیه شریفه «وَلَقَّاهُمْ نَضْرَةً وَسُرُورًا» اظهار کرد: تعبیر به «لقاهم» نشان می‌دهد، خداوند از ابرار با لطف خاص خود استقبال می‌کند و آنها را که غرق شادی و سرور هستند، در سایه رحمت خود جای می‌دهد.

امام جمعه گرگان با استناد به روایتی از امام رضا(علیه‌السلام) گفت: قرآن هیچ وقت کهنه نمی شود، زیرا کتابی است که برای یک زمان، مکان و جامعه مخصوص نیامده است بلکه برای تمام زمان‌ها و مکان‌ها و ملت‌ها تا روز قیامت آمده است و ما باید از سرگذشت‌هایی که از خاندان اهل بیت(علیهم‌السلام) نقل می‌شود، بهره‌مند شویم.

آیت الله نورمفیدی بیان کرد: رمان فقط قصه گویی است که انسان را سرگرم می‌کند، نقل قرآن از بیان داستان مانند داستان حضرت یوسف(علیهم‌السلام) به دلیل بهره بردن از آن است، لذا به اندازه ظرفیت خود از همه آیات قرآن درس بگیریم.

وی با اشاره به اینکه قرآن دارای سه منزل است، خاطرنشان کرد: اولین منزل قرآن؛ منزل زبان و دومی منزل ذهن است که باید فهم و معانی قرآن در آنجا نیز وارد شود و سومین منزل؛ منزل دل است که مهم‌تر از آن دو منزل است.

عضو مجلس خبرگان رهبری خطاب به طلاب تأکید کرد: در هر جایگاهی که مشغول هستید، در انتقال پیام خدا به مردم کوشا بوده، به درک معارف دینی برسید و قدرت درک معارف را بالا ببرید، مطالب را درک کرده و به دیگران انتقال دهید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha