دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تبریز

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی گفت: بسیج یک فرهنگ، گفتمان، جریان و یک ایدئولوژی اصیل در جهان بشریت است که حتی مرز نمی‌شناسد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی امروز در اجلاسیه شهدای مداح استان، اظهار داشت: بسیج یک فرهنگ، یک گفتمان، یک جریان و یک ایدئولوژی اصیل در جهان بشریت است که مرز نمی‌شناسد.

وی افزود: مردمی که در لندن، پاریس و نیویورک علیه جنایات رژیم کودک کش صهیونیستی راهپیمایی می‌کنند هم تحت تأثیر فرهنگ بسیج هستند و سازمان بسیج مداحان هم باید در کنار سایر اقشار مقاومت بسیج، برای توسعه فرهنگ و تفکر بسیجی روز به روز تلاش کند.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم اضافه کرد: مداح بسیجی به دور از ایجاد دو قطبی‌ها باید با حفظ و انسجام و آمادگی همه جانبه برای دفاع از انقلاب و آرمان‌های نظام مقدس اسلامی توان اجرای تدابیر مقام معظم رهبری را داشته باشد و با افزایش بصیرت برای مبارزه با جریان‌های انحرافی و افراطی آماده شود.

حجت الاسلام عبدالرحیم نجفقلی زاده سرایی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا نیز در ادامه یادآور شد: مداح باید قبل از اینکه به دیگران بپردازد، به خود بپردازد و اگر این امر محقق شد، سخن او موثر واقع خواهد شد.

وی تصریح کرد: باید نشانی از شهدا داشته باشیم و تلاش کنیم که فرهنگ ایثار، شهادت و جانبازی را در دل جوانان شکوفا کنیم.

حجت الاسلام سرایی بیان کرد: هیئات حسینی، به مسائل دینی اهتمام گمارند که اگر سستی نماییم با آموزه‌های دینی سازگاری نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: تحریف، وهن اهل بیت(ع)، شیعه و اسلام است و نباید به ذکر مطالب غیر مستند و غیر معتبر دامن بزنیم، همچنین در بیان ائمه اطهار نیز نباید غلو و اغراق شود و خدای ناکرده معصومین را به سمتی ببریم که هیچگاه وجود خارجی نداشته‌اند.

سردار اصغر عباسقلی‌زاده فرمانده سپاه عاشورا نیز ابراز کرد: مداحان پیام رسان اهل بیت(ع)، حماسه‌های دفاع مقدس و حماسه‌های انقلاب اسلامی هستند.

سردار عباسقلی‌زاده بیان کرد: اگر حماسه عاشورا نبود اسلام نابی هم در این روزگار وجود نداشت و باید بدانیم که پاک کننده مطالب جعلی از اسلام ناب، بحث عزاداری‌های سیدالشهدا(ع) است.

وی اظهار کرد: اسلام ناب با خون سیدالشهدا(ع) احیا شد و در انقلاب اسلامی هم به تأسی از قیام ایشان و به رهبری بنیانگذار کبیر انقلاب بنیانگذاری نمی‌شد، ما هم یک اسلام توخالی و بی‌محتوا داشتیم که محدود به مستحبات و واجبات بود.

سردار عباسقلی زاده ادامه داد: ماهیت اصلی اسلام، داشتن روحیه تعبد، جهاد و شهادت است که با اهتمام امامین انقلاب پیگیری و تقدیم مردم ایران شد و این مردم اینک الگوی تمام آزادی‌خواهان دنیا شده‌اند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha