یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
نشست شورای سیاستگذاری ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خوزستان

حوزه / نشست شورای سیاستگذاری ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان باحضور نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و رئیس ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، نشست شورای سیاستگذاری ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان خوزستان امروز با حضور حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد، نماینده ولی فقیه در استان خوزستان برگزار شد.

در این نشست، حجت الاسلام کمال‌الدین خداداده رئیس ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور و جمعی از مسئولان و اعضای ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان نیز حضور داشتند.

این نشست، نخست با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز و در ادامه مجید منادی مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان به بیان گزارشی از فعالیت‌های این شورا، سیاست‌ها و برنامه‌های پیش رو پرداخت.

همچنین سردار شاهوارپور فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان با بیان اینکه در خصوص مساجد یکی از بحث‌ها، مساله محله اسلامی است، اظهار داشت: از شاخصه‌های نظام جمهوری اسلامی حرکت به سمت جامعه نوین اسلامی است و همه دستگاه‌ها باید در این عرصه نقش آفرینی کنند.

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان با اشاره به اینکه بسیج در کنار امام جماعت و حمایت‌های نماینده ولی فقیه در استان، فعالیت‌های زیادی را در حال انجام دارد، بیان کرد: توقع از وزارت ارشاد، پشتیبانی است، مساجد باید مورد پشتیبانی و حمایت قرار گیرند، در مباحث هنری، نباید همه را با یک نگاه دید بلکه هر منطقه با هر بوم نسبت به یک هنر علاقه‌مند هستند و در حوزه آموزش و توانمندسازی باید کار کرد.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین بلادیان مدیر حوزه علمیه خوزستان، خاطرنشان کرد: حوزه علمیه خوزستان مشغول تربیت طلاب توانمند است و یکی از حوزه‌های موفق است، اما برای اینکه به نقطه مطلوب برسیم خیلی فاصله داریم.

مدیر حوزه علمیه خوزستان بیان کرد: حوزه علمیه برای همکاری بیشتر با ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آماده است، باید برنامه ریزی داشته باشیم‌که تبلیغ مطابق با روز داشته باشیم و در این خصوص درخواست همکاری داریم.

همچنین حجت الاسلام خاکباز مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان نیز خاطرنشان کرد: انتظار این است که نسبت به توزیع اعتبارات در بین مساجد دقت و نظارت بیشتری صورت گیرد تا خروجی بهتری داشته باشیم.

در ادامه امینی شهردار اهواز گفت: فصلی برای حمایت از بخش فرهنگی در حوزه‌های شهروندی و دینی در شهرداری اهواز تدوین شده است.

در پایان نشست شورای سیاستگذاری ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان خوزستان، احکام هر کدام از اعضای این ستاد استانی اهدا شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha