یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
نشست

حوزه/ نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد از روند اجرای طرح ملی مسکن در استان گلایه کرد و خطاب به معاون وزیر راه وشهرسازی گفت: مردم از ما سؤال می‌کنند کلنگی که در سفر دوم رئیس جمهور به زمین زده شد، چرا هنوز ثمرات و نتایج آن به صورت ملموس مشاهده نمی شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، حجت الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد امروز در دیدار با محمد علی زهره ای معاون وزیر و راه و شهرسازی، گفت: با اینکه به تازگی تعداد پروازهای فرودگاه یاسوج به چهار پرواز در هفته افزایش پیدا کرده است، اما باز هم خیلی دردی را درمان نمی‌کند.

وی از فرودگاه یاسوج در برخی مواقع به عنوان مانع سرمایه گذاری در استان یاد کرد و گفت: بعضی مواقع سفر انجام می‌شود، اما امکان برگشت مقدور نیست و مسافر باید به اصفهان و یا شیراز برود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با بیان اینکه در سفر اخیر به رئیس جمهور گفتم وقتی یک مرکز استان فرودگاه نداشته باشد چطور می‌تواند توسعه پیدا کند؟، اظهار کرد: گاهی از یک شخصیت ملی برای سفر به استان دعوت می کنیم، اما وقتی متوجه می‌شود که اول باید به شیراز بیاید و سپس با خودرو به یاسوج سفر کند، از سفر به استان منصرف می‌شود.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد همچنین از روند اجرای طرح ملی مسکن در استان گلایه کرد و خطاب به معاون وزیر راه وشهرسازی گفت: مردم از ما سؤال می‌کنند کلنگی که در سفر دوم رئیس جمهور به زمین زده شد، چرا هنوز ثمرات و نتایج آن به صورت ملموس مشاهده نشده است.

امام جمعه یاسوج با بیان اینکه منابع طبیعی باید در خدمت مردم باشند، گفت: الان جوانان استان ما که ازدواج می‌کنند خانه به دوش هستند، پس ضرورت ایجاب می‌کند به فکر مسکن آنها باشیم.

وی با بیان اینکه مسکن ملی یاسوج قراردادی را با مالک خصوصی منعقد کرده است، گفت: با گذشت ۶ ماه از این قرارداد هنوز، نتیجه ای حاصل نشده است.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد به ساختمان حوزه علمیه یاسوج اشاره کرد و از معاون وزیر راه و شهرسازی خواست دستوری داده شود تا مشکل زمین حل شود تا بتوان ساخت و ساز آن را آغاز کرد.

وی به موضوع راه آهن یاسوج - اقلید هم اشاره کرد و گفت: این طرح قرار بود با تهاتر نفت با یک شرکت چینی انجام شود، ولی معلوم نیست به کجا رسید و انتظار داریم این موضوع پیگیری شود.

امام جمعه یاسوج همچنین به جاده دهدشت - پاتاوه اشاره کرد و گفت: این جاده افتتاح شده، اما اینکه چرا اتوبوس‌ها رفت و آمد نمی‌کنند، می‌گویند، چون ناایمن است.

۱۴ هزار واحد مسکن ملی در استان در حال ساخت است

دکتر زهره ای معاون توسعه منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی هم در این دیدار با بیان اینکه ۱۴ هزار واحد مسکن ملی در استان در حال ساخت است، گفت: هدف از این سفر بازدید از روند ساخت این طرح است تا نقاط ضعف آن را به قوت تبدیل کنیم.

وی در رابطه به جوانی جمعیت در استان به واگذاری ۵۴۰ واحد اشاره کرد و گفت: در برنامه داریم تا ۳ هزار ۶۰۰ واحد را در استان واگذار کنیم.

مسافر وجود دارد، اما پرواز به اندازه کافی نیست

مدیر فرودگاه یاسوج هم با بیان اینکه در دوم سفر ریاست جمهور به استان مصوب شد که پروازها افزایش پیدا کند، گفت: بعد از سفر دوم، ۲ پرواز به پروازهای قبلی اضافه شده و الان در این فرودگاه پرواز در شب نیز انجام می‌شود.

انصاری با بیان اینکه مسافر وجود دارد، اما پرواز به اندازه کافی نیست، افزود: مردم مجبورند به اصفهان و شیراز بروند و انتظار داریم برقراری پرواز مشهد نیز انجام شود

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha